У статті здійснено аналіз наукових досліджень щодо обґрунтування проблеми
екологічного виховання учнів початкових класів. На підставі сучасних наукових досліджень
проаналізовано підходи та концепції українських та зарубіжних учених щодо сутності та змісту виховання загалом та екологічного виховання зокрема. Визначено специфіку суб’єктнісного підходу до організації екологічного виховання та з’ясовано функції суб’єктів
екологічного виховання. Схарактеризовано екоцентричну концепцію сучасного виховання;
з’ясовано шляхи гуманізації виховного процесу у рамках екологічного виховання. Узагальнено
особливості та специфіку екологічного виховання учнів початкових класів в умовах сьогодення,
визначено його педагогічні умови та психологічне підґрунтя.
В статье осуществлен анализ научных исследований в плане обоснования проблемы
экологического воспитания учеников начальных классов. На основании современных научных
исследований проанализированы подходы и концепции украинских и зарубежных ученых
относительно сущности и содержания воспитания в целом и экологического воспитания в
частности. Определена специфика субъектностного подхода к организации экологического
воспитания и рассмотрены функции субъектов экологического воспитания. Охарактеризована
экоцентрическая концепция современного воспитания; проанализированы пути гуманизации
воспитательного процесса в области экологического воспитания. Обобщены особенности и
специфика экологического воспитания учеников начальных классов в условиях нынешнего
времени, определены его педагогические условия и психологические основания.
In the article the analysis of scientific researches on the substantiation of the problem of ecological education of pupils in primary classes is made. On the basis of modern scientific researches
there have been analyzed approaches and concepts of Ukrainian and foreign scientists concerning the
essence and content of education in general and environmental education in particular. The subjective
approach towards the organization of environmental education has been determined and the functions
of the subjects of environmental education have been clarified. The ecocentric concept of modern
education has been characterized; the ways of humanization of the educational process within the
framework of environmental education have been established. The peculiarities and specificity of
environmental education of primary school pupils in modern conditions have been generalized,
pedagogical conditions and psychological background have been defined.