Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Економічна підготовка учнів 5–9 класів у процесі вивчення основ сільськогосподарської праці

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Романчук, Олександр Миколайович
dc.date.accessioned 2015-11-10T11:29:31Z
dc.date.available 2015-11-10T11:29:31Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Романчук, Олександр Миколайович. Економічна підготовка учнів 5-9 класів у процесі вивчення основ сільськогосподарської праці : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. М. Романчук ; наук. керівник В. М. Мадзігон ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 21 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8415
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання технологій. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. Дисертаційне дослідження присвячено теорії і практиці економічної підготовки учнів 5–9 класів. У дослідженні висвітлено соціально-педагогічні передумови економічної освіти учнів загальноосвітніх шкіл; стан досліджуваної проблеми; проаналізовано особливості економічної підготовки учнів 5–9 класів сучасних сільських загальноосвітніх навчальних закладів; розкрито сутність поняття «економічна підготовка» школярів. uk_UA
dc.description.abstract Dissertation is devoted to theory and practice of economic training of pupils of 5–9 grades. Social-pedagogical conditions of economic education of pupils of secondary school, were reviewed in the survey; as well as state of the studied problem; peculiarities of economic training of pupils of 5–9 grades of modern rural secondary schools were analyzed; essence of the concept «economic training» of pupils, was revealed. Main pedagogical conditions of economic training of pupils of 5–9 grades in the process of learning basics of agricultural labor were defined and reasoned, issue of forming of economic knowledge, pupils’ skills and abilities was highlighted, experimental review of pedagogical conditions of economic training of pupils of 5–9 grades, was made. In the process of survey it was established that increase of performance of economic training of pupils of 5–9 grades in the process of agricultural labor can be achieved with effective pedagogical conditions, structure of which includes such components as conceptual, technologic, diagnostic. Effectiveness of the proposed improvements of pedagogical conditions of economic training of pupils of primary school in secondary schools was experimentally proven. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject економічна підготовка uk_UA
dc.subject економічні знання uk_UA
dc.subject вміння і навички uk_UA
dc.subject економічне мислення uk_UA
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject economic training uk_UA
dc.subject economic knowledge uk_UA
dc.subject skills and abilities uk_UA
dc.subject economic thinking uk_UA
dc.subject pedagogical conditions uk_UA
dc.subject.classification 373.5 (1-22): 33 uk_UA
dc.title Економічна підготовка учнів 5–9 класів у процесі вивчення основ сільськогосподарської праці uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics