Дисертація присвячена проблемі підготовки вчителя фізики до викладання основ безпеки життєдіяльності в школі. В дисертації зазначено, що формування знань з методики викладання основ безпеки життєдіяльності є одним з головних завдань професійної підготовки майбутніх вчителів фізики. Однією з передумов підготовленості майбутніх вчителів фізики до викладання навчального предмета “Основи безпеки життєдіяльності” є запровадження курсу з методики викладання основ безпеки життєдіяльності. В ході дисертаційного дослідження розроблена програма якісно нової навчальної дисципліни “Методика навчання основ безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх закладах”, яка спрямована на засвоєння студентами теоретичних і організаційних основ безпеки життєдіяльності, змісту і особливостей шкільної програми, можливостей використання нових форм, методів та засобів у навчальному процесі. Програма даної навчальної дисципліни відповідає змісту розробленої варіативної частини з безпеки життєдіяльності освітньо-кваліфікаційної характеристики вчителя фізики.
Диссертационное исследование посвящено проблеме подготовки учителя физики к преподаванию предмета “Основы безопасности жизнедеятельности” в школе. В диссертации представлен анализ историко-правой, психолого-педагогической и методической литературы по проблеме исследования. В диссертации выделено три периода становления безопасности жизнедеятельности как науки. В частности – началом третьего периода целесообразно считать 1992 год, когда состоялась Конференция Организации Объединенных Наций в Рио-де Жанейро.
The dissertation research devoted to a problem of preparation of the teacher of physics to teaching of an educational subject of a basis of safety of ability to live at school. In the dissertation the system of scientific - methodical maintenance of preparation of the teacher of physics to teaching bases of safety of ability to live in general educational establishments is developed. For achievement of a level of professional readiness of the teacher of physics to teaching bases of safety of ability to live it is necessary, that all system of scientific - methodical maintenance of training of this discipline was based on the concept of a pedagogical orientation of training of discipline " Safety of ability to live " in maximum pedagogical educational institutions.