Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування культури українського мовлення російськомовних першокласників

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Пенькова, Світлана Дмитрівна
dc.date.accessioned 2015-08-28T15:37:12Z
dc.date.available 2015-08-28T15:37:12Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Пенькова, Світлана Дмитрівна. Формування культури українського мовлення російськомовних першокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. Д. Пенькова ; наук. кер. В. А. Трунова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7942
dc.description.abstract Дослідження присвячено проблемі формування культури українського мовлення російськомовних учнів першого класу шкіл з українською мовою викладання на уроках навчання грамоти та початкового курсу української мови. У роботі розглянуто психологічні, психолінгвістичні та лінгвістичні основи формування мовленнєвої культури російськомовних першокласників, виділено провідні принципи і критерії добору мовного матеріалу щодо засвоєння основних комунікативних ознак культури мовлення. У дисертації визначено етапи формування культури мовлення, з′ясовано використання адекватних методів, прийомів і засобів мовленнєвої практики, виявлено психолого-педагогічні передумови формування культури українського мовлення, відображено процес і результати дослідно-експериментального навчання. Методика формуючого експерименту передбачала створення спеціально організованої навчально-мовленнєвої діяльності, спрямованої на поетапне засвоєння основних комунікативних ознак мовленнєвої культури за чотирма напрямками – опанування норм сучасної української літературної мови (орфоепічна та граматична правильність мовлення), формування навичок активної роботи зі словом (точність, чистота, багатство мовлення), формування вмінь діалогічного висловлювання (доречність, мовленнєвий етикет), формування навичок монологічного мовлення (логічність, виразність) та побудову системи підготовчих і мовленнєвих вправ. Результати дослідження показали ефективність запропонованої автором лінгводидактичної технології формування культури українського мовлення російськомовних учнів першого класу шкіл з українською мовою викладання на уроках навчання грамоти. uk_UA
dc.description.abstract Исследование посвящено проблеме формирования культуры украинской речи русскоязычных учащихся первого класса школ с украинским языком преподавания на уроках обучения грамоте и первоначального курса украинского языка. В диссертации раскрыта сущность понятия “культура речи”, представлена система основных коммуникативных качеств речи, необходимых и достаточных для овладения русскоязычными первоклассниками культурой украинской речи. Учитывая особенности формирования нормативной речи младших школьников определено понятие “первоосновы речевой культуры”, которое характеризует способность говорящих правильно, точно, логично высказываться, подбирая языковые средства соответственно цели и обстоятельствам коммуникации, общепринятому речевому етикету. Практическое значение исследования состоит в том, что его материалы могут быть использованы учителями начальных классов в процессе изучения украинского языка; в системе профессиональной подготовки будущих учителей в педагогических колледжах, училищах и высших учебных заведениях; при составлении учебно-методических пособий для развития украинской речи русскоязычных первоклассников. uk_UA
dc.description.abstract The thesis is designed for the problem of the developing of culture of the Ukrainian speech of the fist classes mastering Russian in schools where they are taught. In the research work the author considers psychological, psycho-linguistics and linguistics bases of the developing of culture of the Ukrainian speech of the junior classes. The dominant principles and criteria of the vocabulary selection is the mastering of the main communicative quality of speech culture. On the basis of the analysis of psychological, pedagogical, methodic literature and the practice of the contemporary elementary school the technological didactic was worked out on the above mentioned problem. In the thesis the author gives and defines the stages on the developing of the speech culture, the effective methods of speech habits (practice), the system of preparatory and speech exercises. The process and the results of the experiment are presented too. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject навчально-мовленнєва діяльність uk_UA
dc.subject ультура українського мовлення uk_UA
dc.subject основні комунікативні ознаки мовленнєвої культури uk_UA
dc.subject система вправ uk_UA
dc.subject учебно-речевая деятельность uk_UA
dc.subject культура украинской речи uk_UA
dc.subject основные коммуникативные качества речевой культуры uk_UA
dc.subject система упражнений uk_UA
dc.subject educational speech activity uk_UA
dc.subject the culture of the Ukrainian speech uk_UA
dc.subject he main communicative quality uk_UA
dc.subject the system of exercises uk_UA
dc.subject.classification 372.881.116.1 uk_UA
dc.title Формування культури українського мовлення російськомовних першокласників uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics