ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Опанасенко, Наталія Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2015-08-28T15:21:10Z | |
dc.date.available | 2015-08-28T15:21:10Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.citation | Опанасенко, Наталія Іванівна. Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст. : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Опанасенко ; наук. кер. Д. С. Мазоха ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7940 | |
dc.description.abstract | У дисертації досліджується виховний ідеал у педагогічних і художніх творах українських діячів “Просвіт” кінця ХІХ – початку ХХ ст. та особливості втілення його в практичну діяльність закладів освіти зазначеного періоду. Аналізується діяльність українських “Просвіт” у справі національного шкільництва, в яких мав вираження виховний ідеал українських “просвітян”. У результаті проведеного дослідження встановлено, що виховний ідеал українських “просвітян” містить у собі систему цінностей. Він складається із національних (патріотизм; пріоритети української нації і Батьківщини; побудова вільної незалежної держави; громадянський обов’язок; відданість своєму народу; знання рідної мови; повага до історії свого народу, до його культурної спадщини; знання традицій, звичаїв, обрядів; сповідування християнської моралі) та загальнолюдських (моральний закон утвердження добра і боротьби зі злом; служіння абсолютній правді, красі й любові; чесність, гідність, гуманність, працьовитість, свобода) вартостей. Головна риса виховного ідеалу “просвітян” – це спрямованість у майбутнє, головною його цінністю є людина. | uk_UA |
dc.description.abstract | В диссертации исследуется воспитательный идеал в педагогических и художественных произведениях украинских деятелей “Просвит” (Б.Гринченко, Леси Украинки, М.Коцюбинского, С.Русовой, И.Стешенко, С.Сирополко и др.) конца ХІХ – начала ХХ в., а также особенности воплощения его в практическую деятельность образовательных заведений данного периода. Проводится сопоставление воспитательного идеала конца ХІХ – начала ХХ в. и в современных условиях построения суверенной Украины. В работе анализируется деятельность украинских “Просвит” конца ХІХ – начала ХХ в. Выявлены особенности украинской “Просвиты”, которой свойственны такие качества: идеал нравственного усовершенствования; многоотраслевая деятельность; народность; пропаганда европейских форм жизни; национальное сознание и патриотизм; демократичность; знание культурного наследия украинской земли и уважение к культуре других наций; гуманизм. Исследование показало, что украинские деятели “Просвит” (Б.Гринченко, С.Русова, И.Стешенко, С.Сирополко и др.), на основании трудов прошлого, национальных традиций и европейского опыта, разработали научные основы национальной школы, осуществлялась большая работа по их практической реализации. В национальной школе должен был воплотится их воспитательный идеал. Выступая за открытие украинских национальных образовательных учреждений и не имея поддержки в правительстве, педагоги-просветители занимались составлением учебников, проектов украинской школы (они стали основой в работе над украинской системой образования после революции 1917 года). | uk_UA |
dc.description.abstract | In the dissertation educational ideal in pedagogical works and pieces of art of the Ukrainian figures “Prosvita” of the end of the ХІХ th – beginning of the ХХ th century., is investigated and also particularity of an embodiment of it in practical activity of educational institutions of the given period. The activity of the Ukrainian “Prosvita” is analyzed concerning national formation(education). In national establishments of formation(education) had expression education an ideal Ukrainian “prosvityan”. On the basis of the analysis of pedagogical and pieces of art of the Ukrainian workers of "Prosvita" is established, that the educational ideal of the Ukrainian workers of “Prosvita” has a system of value. Et consists of national (patriotism; a cult of the nation and Native land; building of the free independent state; a civil duty; knowledge of the native language; respect to the past of the people, to cultural heritage; knowledge of traditions; morals) and universal (moral law of creation of goods and struggle with evil; service to the absolute truth, beauty and love; honesty, advantage, humanity, diligence, freedom) values. The basic feature is the direction in the future. His main value is the man. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | uk_UA |
dc.subject | виховний ідеал українських діячів “Просвіт” | uk_UA |
dc.subject | система цінностей | uk_UA |
dc.subject | національна освіта і виховання | uk_UA |
dc.subject | воспитательный идеал украинских деятелей “Просвит” | uk_UA |
dc.subject | система ценностей | uk_UA |
dc.subject | национальное образование и воспитание | uk_UA |
dc.subject | educational ideal of the Ukrainian figures of “Prosvita” | uk_UA |
dc.subject | system of values | uk_UA |
dc.subject | national education and upbringing | uk_UA |
dc.subject.classification | 37.017(477) “18 : 19” | uk_UA |
dc.title | Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст. | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |