Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст.

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Опанасенко, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2015-08-28T15:21:10Z
dc.date.available 2015-08-28T15:21:10Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Опанасенко, Наталія Іванівна. Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст. : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Опанасенко ; наук. кер. Д. С. Мазоха ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7940
dc.description.abstract У дисертації досліджується виховний ідеал у педагогічних і художніх творах українських діячів “Просвіт” кінця ХІХ – початку ХХ ст. та особливості втілення його в практичну діяльність закладів освіти зазначеного періоду. Аналізується діяльність українських “Просвіт” у справі національного шкільництва, в яких мав вираження виховний ідеал українських “просвітян”. У результаті проведеного дослідження встановлено, що виховний ідеал українських “просвітян” містить у собі систему цінностей. Він складається із національних (патріотизм; пріоритети української нації і Батьківщини; побудова вільної незалежної держави; громадянський обов’язок; відданість своєму народу; знання рідної мови; повага до історії свого народу, до його культурної спадщини; знання традицій, звичаїв, обрядів; сповідування християнської моралі) та загальнолюдських (моральний закон утвердження добра і боротьби зі злом; служіння абсолютній правді, красі й любові; чесність, гідність, гуманність, працьовитість, свобода) вартостей. Головна риса виховного ідеалу “просвітян” – це спрямованість у майбутнє, головною його цінністю є людина. uk_UA
dc.description.abstract В диссертации исследуется воспитательный идеал в педагогических и художественных произведениях украинских деятелей “Просвит” (Б.Гринченко, Леси Украинки, М.Коцюбинского, С.Русовой, И.Стешенко, С.Сирополко и др.) конца ХІХ – начала ХХ в., а также особенности воплощения его в практическую деятельность образовательных заведений данного периода. Проводится сопоставление воспитательного идеала конца ХІХ – начала ХХ в. и в современных условиях построения суверенной Украины. В работе анализируется деятельность украинских “Просвит” конца ХІХ – начала ХХ в. Выявлены особенности украинской “Просвиты”, которой свойственны такие качества: идеал нравственного усовершенствования; многоотраслевая деятельность; народность; пропаганда европейских форм жизни; национальное сознание и патриотизм; демократичность; знание культурного наследия украинской земли и уважение к культуре других наций; гуманизм. Исследование показало, что украинские деятели “Просвит” (Б.Гринченко, С.Русова, И.Стешенко, С.Сирополко и др.), на основании трудов прошлого, национальных традиций и европейского опыта, разработали научные основы национальной школы, осуществлялась большая работа по их практической реализации. В национальной школе должен был воплотится их воспитательный идеал. Выступая за открытие украинских национальных образовательных учреждений и не имея поддержки в правительстве, педагоги-просветители занимались составлением учебников, проектов украинской школы (они стали основой в работе над украинской системой образования после революции 1917 года). uk_UA
dc.description.abstract In the dissertation educational ideal in pedagogical works and pieces of art of the Ukrainian figures “Prosvita” of the end of the ХІХ th – beginning of the ХХ th century., is investigated and also particularity of an embodiment of it in practical activity of educational institutions of the given period. The activity of the Ukrainian “Prosvita” is analyzed concerning national formation(education). In national establishments of formation(education) had expression education an ideal Ukrainian “prosvityan”. On the basis of the analysis of pedagogical and pieces of art of the Ukrainian workers of "Prosvita" is established, that the educational ideal of the Ukrainian workers of “Prosvita” has a system of value. Et consists of national (patriotism; a cult of the nation and Native land; building of the free independent state; a civil duty; knowledge of the native language; respect to the past of the people, to cultural heritage; knowledge of traditions; morals) and universal (moral law of creation of goods and struggle with evil; service to the absolute truth, beauty and love; honesty, advantage, humanity, diligence, freedom) values. The basic feature is the direction in the future. His main value is the man. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject виховний ідеал українських діячів “Просвіт” uk_UA
dc.subject система цінностей uk_UA
dc.subject національна освіта і виховання uk_UA
dc.subject воспитательный идеал украинских деятелей “Просвит” uk_UA
dc.subject система ценностей uk_UA
dc.subject национальное образование и воспитание uk_UA
dc.subject educational ideal of the Ukrainian figures of “Prosvita” uk_UA
dc.subject system of values uk_UA
dc.subject national education and upbringing uk_UA
dc.subject.classification 37.017(477) “18 : 19” uk_UA
dc.title Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст. uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу