Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному дитинстві

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гавриш, Наталія Василівна
dc.date.accessioned 2015-08-07T14:14:57Z
dc.date.available 2015-08-07T14:14:57Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Гавриш, Наталія Василівна. Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному дитинстві : автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Гавриш ; наук. кер. А. М. Богуш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 32 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7896
dc.description.abstract У дисертації представлено концептуально-методичний підхід до розв’язання проблеми розвитку мовленнєвотворчої діяльності дітей дошкільного віку; науково обґрунтовано і опрацьовано лінгводидактичну модель стимулювання та розвитку мовленнєвої творчості, що поєднує художньо-естетичний, мовленнєвий, інтелектуально-творчий і особистісний компоненти, доведено ефективність її використання. У процесі дослідження було визначено поняття “мовленнєвотворча діяльність”, “мовленнєвотворчі здібності”, “образотворчо-мовленнєва діяльність”, “музично-мовленнєва діяльність”, уточнено і структуровано зміст понять “словесна творчість”, “художньо-мовленнєва діяльність”; систематизовано й узагальнено дані щодо типології мовленнєвотворчої діяльності дітей дошкільного віку в ситуаціях спеціального навчання та ініціативної творчості; визначено її роль та характер взаємозв’язку з різними видами дитячої художньої діяльності, критерії оцінки та показники розвитку; встановлено умови й закономірності сприяння її розвитку. Основний навчально-дослідний матеріал було впроваджено у практику роботи вихователів дошкільних закладів і вчителів початкової школи. uk_UA
dc.description.abstract Диссертация посвящена проблеме развития речетворческой деятельности детей дошкольного возраста. В основу исследования была положена идея о творческом характере речи, что составляет одно из ведущих положений теории речевой деятельности. В процессе проведенного исследования определена сущность понятий “речетворческая деятельность”, “речетворческие способности”, уточнено и структурировано содержание понятий “словесное творчество”, “художественно-речевая деятельность”. В диссертационной работе представлен принципиально новый концептуально-методический подход к проблеме развития речетворческой деятельности дошкольников, которая рассматривается как стержень в развитии творческих способностей детей в разных видах художественной деятель-ности. Речетворческая деятельность отражает уровень психического развития, речевой компетентности, внутреннего, душевного и духовного состояния и свидетельствует об интересах и предпочтениях детей. Впервые речетворческая деятельность исследовалась не только в рамках организованного обучения, но и в ситуации инициативного словесного творчества. В процессе исследования были систематизированы и обобщены данные о характерных особенностях, типах речетворческой деятельности в старшем дошкольном возрасте. Основаниями для типологизации послужили: условия протекания речетворческой деятельности, способы организации и виды деятельности, с которыми она соотносится, ее адресная направленность. uk_UA
dc.description.abstract The thesis presents conceptual and methodical approach for solving the problem of developing speech creative activity in the children of senior pre-school age, gives scientific basis, lingual and didactic model of speech creative work stimulation and development that combines artistic and aesthetic, speech, intellectual and creative, personal components. Its effectiveness has been proved. In the process of investigation notions “speech creative activity”, “speech creative abilities”, “musical and speech activity” has been determined, notions “speech creative work”, “artistic and speech ac-tivity” has been defined more precisely and elaborated structurally; the facts as to the typology of speech creative activity of the children of senior pre-school age in the situations of special teaching and initiating creative work has been systematized and generalized, its role and character of interrelationship of different kind of children’s artistic activity, criteria of evaluation and indices of development have been determined, the conditions of its promotion and development regularity has been established. The main scientific and investigative material has been applied to work of pre-school and primary school teachers. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject мовленнєвотворча діяльність uk_UA
dc.subject словесна творчість uk_UA
dc.subject творче розповідання uk_UA
dc.subject художньо-мовленнєва діяльність uk_UA
dc.subject речетворческая деятельность uk_UA
dc.subject словесное творчество uk_UA
dc.subject творческое рассказывание uk_UA
dc.subject художественно-речевая деятельность uk_UA
dc.subject речетворческие способности uk_UA
dc.subject speech creative activity uk_UA
dc.subject speech activity uk_UA
dc.subject creative narration uk_UA
dc.subject artistic and speech activity uk_UA
dc.subject.classification 372.3 + 372.461 + 811.161.2 uk_UA
dc.title Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному дитинстві uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу