Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Антонець, Марина Олексіївна
dc.date.accessioned 2015-08-07T11:52:46Z
dc.date.available 2015-08-07T11:52:46Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Антонець, Марина Олексіївна. Особливості формування самосвідомості у дітей-погодків: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.О. Антонець ; наук. кер. Т. А. Устименко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7890
dc.description.abstract Робота містить результати дослідження особливостей становлення самосвідомості у дітей-погодків порівняно з близнюками та різновіковими дітьми. Розроблена дослідницька модель формування самосвідомості у сибсів. У родинах погодків, близнюків та різновікових дітей зазначено відповідно симетричні, метакомпліментарні та компліментарні стосунки, які відображаються і в діадному спілкуванні сибсів. Вони впливають на виникнення узгодженої схильності до орієнтації в соціальному середовищі в погодків, у близнюків – протиставної схильності, а у різновікових дітей – іррадійованої. У погодків зазначено тенденцію до резонансних здібностей та тенденцію до більшої активності чи саморегуляції. Констатовано ймовірність виникнення в погодків схожої з близнюками феноменології у поведінці. Знайдено специфічні діадні феномени спілкування у погодків: феномен "напруженої близькості" та феномен "тимчасового обопільного запозичення поведінки". У погодків виявлено порівняльну форму функціонування самосвідомості, у близнюків – приховану (латентну) форму, а у різновікових дітей – відкриту. uk_UA
dc.description.abstract В большинстве современных семей воспитывается лишь один ребенок. Поэтому семьи, которые имеют двое детей, заслуживают повышенного внимания как со стороны государства, так и современной школы. Наблюдая за особенностями развития собственных детей-погодок, автором исследованы особенности становления самосознания 30 пар погодок в сравнении с 30 парами близнецов и 30 парами разновозрастных сибсов младшего школьного возраста. Факторы, которые влияют на становление самосознания, дали возможность разработать исследовательскую модель формирования самосознания у сибсов. Составляющими этой модели являются родительские позиции и стили воспитания в семьях, которые через диадное общение сибсов влияют на формирование самооценки ребенка. А самооценка, как главная составляющая самосознания, зависит от мотивации успеха и влияет на уровень притязаний. Благодаря дисперсионному анализу выявлено статистически значимое различие между группами погодок, близнецов и разновозрастных детей по отношению к сибсу. Кластерный анализ позволил разделить погодок на две группы: А и В. Причем группа В попала в один кластер с близнецами. У погодок существует высокая вероятность возникновения похожей на близнецов феноменологии в поведении. Выявлены специфические диадные феномены общения у погодок. uk_UA
dc.description.abstract The work contains the research results of the peculiarities of children of one year difference COYD) self-consciousness formation. Besides COYD twins and children with three years difference (CTYD) take part in the experiment. We propose the research model of COYD self-consciousness. Symmetrical, metacomplimentary, complimentary relations are in the families of COYD, twins and CTYD correspondingly, which are reflected in diad communication of children. They influence the appearance of correlated inclination to orientation in social life in COYD and opposed inclination in twins and irradiated inclination in CTYD. The tendency to resonance abilities and the tendency to more activity or self-regulation are also noticed in COYD. Analysis of variance let to discover the significant results between these groups. COYD were divided into two groups with help of cluster analysis. The high probability of the appearance phenomena in behaviour is alike in COYD and twins. The specific diad phenomena of communication were discovered in COYD. They are: phenomenon of "strained intimacy" and phenomenon of "temporary mutual adoption of behaviour". The comparative form of self-consciousness function was discover in COYD and the latent form of self-consciousness function was discover in twins and the open form- in CTYD. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject самосвідомість uk_UA
dc.subject погодки uk_UA
dc.subject батьківські позиції uk_UA
dc.subject стилі виховання uk_UA
dc.subject схильність до орієнтації в соціальному середовищі uk_UA
dc.subject діадні феномени спілкування uk_UA
dc.subject форми функціонування самосвідомості uk_UA
dc.subject самосознание uk_UA
dc.subject погодки uk_UA
dc.subject родительские позиции uk_UA
dc.subject стили воспитания uk_UA
dc.subject предрасположенность к ориентации в социальной среде uk_UA
dc.subject диадные феномены общения uk_UA
dc.subject формы функционирования самосознания uk_UA
dc.subject self-consciousness uk_UA
dc.subject COYD uk_UA
dc.subject parents attitudes uk_UA
dc.subject styles of education uk_UA
dc.subject inclination to orientation in social life uk_UA
dc.subject diad phenomena of communication uk_UA
dc.subject forms of function self-consciousness uk_UA
dc.subject.classification 159.922.73:37.015.3 uk_UA
dc.title Особливості формування самосвідомості у дітей-погодків uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу