Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з системними мовленнєвими порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мартиненко, І. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Мартиненко І. В. Проблема комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з системними мовленнєвими порушеннями / І. В. Мартиненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 337-343. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7748
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі комунікативно-мовленнєвого розвитку дошкільників з нормальним та порушеним мовленнєвим розвитком. Особлива увага приділяється проблемі взаємозвʼязку мовленнєвих і комунікативних вмінь у процесі становлення і розвитку в ранньому і дошкільному віці. Доведено, що успішність у спілкуванні залежить не тільки від стану сформованості комунікативних навичок і комунікативної активності, а й від сформованості мовленнєвих умінь, здатності застосовувати мовні засоби, відповідності цих вмінь до вікови нормативів. Автори відмічають, що труднощі у комунікації виникають внаслідок мовленнєвого недорозвинення, обмеженого словникового запасу, порушенні граматичної будови мовлення. Аналіз літератури свідчить про особливу значущість окресленої проблеми стосовноі дітей з мовленнєвими порушеннями, загальним недорозвиненням мовлення зокрема. Дітям із загальним недорозвиненням мовлення притаманні труднощі у комунікативній діяльності, що зумовлюють низьку ініціативність в міжособистісних стосунках з однолітками, неспроможність бути повноцінним партнером у грі, виразити словами свої погляди і почуття. Водночас діти з тяжкими порушеннями мовлення демонструють недостатній рівень сформованості мовних засобів: недостатність словникового запасу, експресивний та пасивний аграматизм, труднощі в звуковому оформленні слів. Вивчення комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення з позицій комунікативно-мовленнєвого розвитку дозволяє комплексно підійти до діагностики порушень, враховуючи структуру і ієрархію впливу кожного чиннику.
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме коммуникативно-речевого развития дошкольников с нормальным и нарушенным речевым развитием. Особое внимание уделяется проблеме взаимосвязи в процессе становления и развития речевых и коммуникативных умений в раннем и дошкольном возрасте. Доказано, что успешность в общении зависит не только от сформированности коммуникативных навыков и коммуникативной активности, но и от сформированности речевых умений, способности применять языковые средства, соответствия этих умений возрастнім нормативам. Авторы отмечают, что трудности в коммуникации возникают вследствии речевого недоразвития, ограниченного словарного запаса, нарушении грамматического строя речи. Анализ литературы свидетельствует об особой значимости этой проблемы относительно детей с речевыми нарушениями, общим недоразвитием речи в частности. Детям с общим недоразвитием речи присущи трудности в коммуникативной деятельности, которые обусловливают низкую инициативность в межличностных отношениях со сверстниками, неспособность быть полноценным партнером в игре, выразить словами свои взгляды и чувства. В то же время дети с тяжелыми нарушениями речи демонстрируют недостаточный уровень сформированности языковых средств: недостаточность словарного запаса, экспрессивный и пассивный аграматизм, трудности в звуковом оформлении слов. Изучение коммуникативной деятельности детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи с позиций коммуникативно-речевого развития позволяет комплексно подойти к диагностике нарушений, учитывая структуру и иерархию влияния каждого фактора.
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of communicative-and-speech development of preschool age children with normal and impaired speech development. Especially important is a problem of interrelations in the development process of speech and communication skills in early and preschool age. It is proved that the communicative success depends not only of communicative skills and of communicative activity development, but also of the speech skills development, ability to use language skills, and accordance these skills with age standards.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject комунікативно-мовленнєва діяльність
dc.subject мовленнєвий розвиток
dc.subject діти з системними порушеннями мовлення
dc.subject коммуникативно-речевая деятельность
dc.subject речевое развитие
dc.subject дети с системными нарушениями речи
dc.subject communicative and speech activity
dc.subject speech development
dc.subject children with systemic speech disorders
dc.subject.classification 376.053.4 – 056.264:81’234
dc.title Проблема комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з системними мовленнєвими порушеннями ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу