Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Реалізація інноваційної випереджаючої освіти у системі підготовки вчителів технологій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, Ігор Васильович
dc.date.accessioned 2015-06-26T08:35:46Z
dc.date.available 2015-06-26T08:35:46Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Коваленко І. В. Реалізація інноваційної випереджаючої освіти у системі підготовки вчителів технологій / І. В. Коваленко // Наука і освіта. - 2014. - № 7. - С. 98-102. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7443
dc.description.abstract У статті аналізується значення інноваційної освіти на активне та безперервне навчання для вироблення здатності орієнтуватися в нових умовах життя із всезростаючою складністю світу uk_UA
dc.description.abstract At the present stage of educational activities focused on transferring knowledge and skills from teacher to student. Much of the knowledge was won by mankind over the past few centuries. In time the scientific and technological revolution life of modern technology becomes shorter than the period of activity professional. Thus the "specialists of yesterday" appear in education. Aspiring to the changes assisted appearance of wide innovative motion in education. Possibilities for changes in pedagogical activity are related to growth of facilities of communication, information and multimedia technologies. In the study educational subjects demonstrate the efficiency of the use of a modular object-oriented dynamic learning environment (Moodle), which is the center of creation of educational material and provide interactive communication between the participants of the educational process. During creation of project works it is expedient to use the future teachers of technologies graphics editors of "AutoCAD" or "Kompas-3D". At planning of cabinet-type furniture or their models rationally to use the programs "K3- Mebel", " Astra", "Bazys Mebelshchyk" "Master 2" and similar modules them. Today, the most important task is innovative pedagogical learning using informatively-communication technologies, which is intended to form the professional competence of future teachers of technology. On the basis of the professional basic knowledge to teach specialist to receive and assimilate knowledge, acquire the right information and make sense of it. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Наука і освіта uk_UA
dc.subject Педагогіка uk_UA
dc.subject інформаційний етап розвитку цивілізації uk_UA
dc.subject інноваційне навчання uk_UA
dc.subject професіоналізм uk_UA
dc.subject самостійне навчання uk_UA
dc.subject information stage of civilization uk_UA
dc.subject innovative education uk_UA
dc.subject innovative teaching uk_UA
dc.subject professionalism uk_UA
dc.subject self-study uk_UA
dc.subject.classification 378.091.12.011.3-051:62/65]:005.591.6 uk_UA
dc.title Реалізація інноваційної випереджаючої освіти у системі підготовки вчителів технологій uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу