Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матяш, Інна Михайлівна
dc.date.accessioned 2015-04-09T08:59:00Z
dc.date.available 2015-04-09T08:59:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Матяш, Інна Михайлівна. Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. М. Матяш ; наук. кер. О. В. Темрук ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 22 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6731
dc.description.abstract Дисертацію присвячено дослідженню психолого-педагогічних чинників розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя у вітчизняній та зарубіжній психолого-педагогічній науці, структуру (когнітивний, емоційний, поведінковий компоненти), критерії, показники, рівні (високий, середній, низький) розвитку, динаміку чуйності майбутнього вчителя впродовж навчання у вищому навчальному закладі та психолого-педагогічні чинники (гуманістична спрямованість, емоційний інтелект, емпатія, доброзичливість, прийняття інших, педагогічний такт, суб’єкт-суб’єктна взаємодія системи стосунків «викладач-студент») розвитку чуйності майбутнього вчителя. Встановлено недостатній рівень розвитку та динаміки чуйності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Розроблено модель розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя, що передбачає актуалізацію психолого-педагогічних чинників, які визначають формування когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів чуйності. Апробовано авторську програму формування чуйності шляхом актуалізації чинників її розвитку у майбутніх учителів методами активного соціально-психологічного навчання, доведено ефективність її використання в навчально-виховному процесі вищу. uk_UA
dc.description.abstract The thesis is devoted to studying of psychological and pedagogical factors of sensitivity as professionally significant quality of future teachers. The dissertation identified theoretical approaches to the problem of sensitivity as professionally significant quality of future teachers in domestic and foreign psycho-pedagogical science, structure (cognitive, emotional, behavioral components), criteria of development, dynamic of sensitivity for future teachers during higher education, psychological and pedagogical factors (humanistic orientation, emotional intelligence, empathy, kindness, acceptance of others, pedagogical tact, the subject is subject-centered interaction in relations of "teacher-student") improving of sensitivity of future teachers. During the studying of problem was found an insufficient level of sensitivity of future teachers. Has been developed the model of the development of sensitivity as professionally significant for future teachers that able to predict the actualization of psychological and educational factors which determine the forming of cognitive, emotional and behavioral components of responsiveness. Has been tested the authoring program of forming sensitivity by the way of actualization factors of future teachers by the method of active social-psychological studying, has been proved the effectiveness of use in the educational process. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject чуйність uk_UA
dc.subject професійно значуща якість uk_UA
dc.subject чуйність майбутнього вчителя uk_UA
dc.subject гуманістична спрямованість uk_UA
dc.subject емоційний інтелект uk_UA
dc.subject емпатія uk_UA
dc.subject доброзичливість uk_UA
dc.subject педагогічний такт uk_UA
dc.subject суб’єкт-суб’єктна взаємодія системи стосунків «викладач-студент» uk_UA
dc.subject compassion uk_UA
dc.subject professionally significant quality uk_UA
dc.subject responsiveness of future teacher uk_UA
dc.subject humanistic orientation uk_UA
dc.subject emotional intelligence uk_UA
dc.subject empathy uk_UA
dc.subject kindness uk_UA
dc.subject acceptance of others uk_UA
dc.subject pedagogical tact uk_UA
dc.subject subject-centered interaction in relations of "teacher-student" uk_UA
dc.subject.classification 159.942:378.091.12.011.3-051 uk_UA
dc.title Психолого-педагогічні чинники розвитку чуйності як професійно значущої якості майбутнього вчителя uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу