Дисертацію присвячено проблемі вивчення психологічних особливостей емпатії підлітків. У дослідженні теоретично обґрунтовано і визначено поняття емпатії в двох формах її прояву, дано новий підхід в розумінні цих форм; встановлено загальні та індивідуальні особливості розвитку окремих структурних компонентів розвитку емпатії (емоційно-оцінного, когнітивного і поведінкового); розширено наукове уявлення про динаміку, індивідуальні та вікові особливості розвитку і умови закріплення емпатії як стійкої моральної риси особистості; виділені фактори, що впливають на розвиток емпатії підлітків; виявлені найбільш значущі об’єкти їх емпатії; розроблено комплекс методик, які дають можливість ефективно управляти розвитком емпатійних почуттів у дітей підліткового віку.
Диссертационная работа посвящена исследованию психологических особенностей эмпатии подростков. Психологическое понятие “эмпатия” рассматривается в исследовании как нравственное качество, формирование и закрепление которого в структуре личности подростков находится в тесной взаимосвязи с психологическими новообразованиями и социогенными потребностями этого возраста.
Dissertation is devoted the problem of studing psychologycal features the empatic of the youth. In a research is proved theoretical and determined the notion of empatic in two forms her display, is demonstrated a new approach in understanding of these forms; is fixed general and individual features of the development of empatic (emotional-valuational, kognitive and behavioural); is enlarged scientific conception about dynamics, individual and age features of the development and conditions of strengthening empatic as a stable moral feature of personality; is separated factors, which have influnce at the development of empatic of the youth; is discovered the more considerable objects of their empatics; is worked up the complex of methods, which give the possibility officacious to operate the development of empatic feelings for youth.