У дисертації створено і обґрунтовано дидактичну формулу, побудовану на діяльнісній інтерпретації поняття навчального часу, що дозволяє кiлькiсне порiвняння рiзних моделей навчання. За принципом сумiщення в часi дiяльностi вчителя й учня розроблено модель процесу навчання з використанням системи ШФЕ як головного засобу управління. Кількісно оцінено можливості iнтенсифiкацiї навчання фізики в основній школі, керованого засобами ШФЕ, та відповідної педагогічної технології. Результати дослідження впроваджено у практику навчання учнів основної школи. Розроблено відповідні дидактичні матеріали: робочі зошити з фiзики для 7 і 8 класів та посiбник для вчителя.
In the dissertation developed and substantiated the didactical formula of lesson constructed on the base of activity interpretation the learning time parameter, what allows the quantitativy comparison of different models of teaching process. Work out the model of the teaching process physic which is rule by the SPE system in the quality of the main didactical mean substaine on the principle of combine the activities of teacher and pupil in time. Carry out quantitativy the opportunities of intecification the teaching process physic in the base school, rule by means of SPE. The results of this investigation included to the teaching practice in the base school. Work out the didactical resources for work by model: workbooks for the 7-8 forms and text-book for teacher.
В диссертации теоретически обосновано использование в базовом курсе физики основной школы (7-8 классы) как главного дидактического средства управления обучением систему школьного физического эксперимента (ШФЭ). Создана модель процесса обучения, управляемого средствами ШФЭ, построенная по принципу совмещения деятельности учителя и ученика во времени. Одна из идей исследования состоит в деятельностной интерпретации понятия учебного времени, использовании его в качестве единого переменного параметра формализации процесса обучения физике в основной школе и соответствующей модели этого процесса. На параметре времени построена дидактическая формула урока, положенная в основание модели процесса обучения физике, управляемого средствами ШФЭ.