Дисертація присвячена дослідженню проблеми особистісної самореалізації старшого підлітка в дитячому закладі оздоровлення та відпочинку.
У роботі представлено теоретичний аналіз основних підходів до проблеми особистісної самореалізації старшого підлітка; визначено основні складові самореалізації; розкрито сутність понять «самопізнання», «самооцінка», «саморозвиток», «особистісна самореалізація старшого підлітка»; розроблено критерії, показники та рівні особистісної самореалізації старшого підлітка в ДЗОВ; обґрунтовано та впроваджено у виховний процес дитячих закладів соціально-педагогічні умови актуалізації особистісної самореалізації старших підлітків; розроблено та експериментально перевірено інноваційні форми і методи роботи зі старшими підлітками з метою їх особистісної самореалізації в ДЗОВ.
This research is focused on the problem of senior teenagers’ personal self-realization in the children rest camp.
The author presents a theoretical analysis of the major approaches to a personal self-realization of senior teens; identifies the key components of the self-realization; defines the meaning of such terms as "self-knowledge", "self-esteem", "self-development", "personal self-realization of senior teenager". The author has developed the criteria, indicators and levels of personal self-realization of senior teenagers in the children rest camp; has substantially justified the social and educational conditions of personal self-realization and also has implemented them into the educational process of the children rest camp; has developed innovative forms and methods of work with senior teenagers.