Дисертація є першою спробою комплексного дослідження різноаспектних зв’язків творчості Степана Руданського з українським фольклором та уснопоетичною спадщиною інших народів світу. Дослідження полягає у виявленні ідейно-естетичних особливостей опрацювання письменником мотивів, образів, символіки тощо народної творчості, напрямку і специфіки опрацювання вказаних джерел, висвітлення рівнів і мистецької результативності асиміляції фольклорних джерел у різні періоди літературної діяльності письменника.
У дисертації здійснено порівняльний аналіз народнопісенної лірики і народних апокрифів у записах С. Руданського та поетики його ліричних (жанр літературної пісні у його авторських різновидах), ліро-епічних (гуморески-«співомовки») та епічних (поеми, «Лірникові співи») творів, а також видів змішаної форми (балади). Досліджується характер міжсистемної комунікації літератури і фольклору, специфіка «відфольклорного» письма митця, сформованого на народній поезії у власних творчих виявах, репрезентативність літературно опосередкованого Руданським національно-народного світу й змінні риси індивідуально своєрідного авторського фольклоризму. Охарактеризовано внесок автора у культуру українського літературного фольклоризму др. пол. ХІХ ст.
The dissertation is the first attempt to study combined the variety of connections between Stepan Rudanskiy’s creativity and the folklore heritage of the Ukrainian and other nations. The study is to identify the ideological and aesthetic features of the writer’s processing of motives, images, symbols, etc. of folk art, the direction and the specificity of processing of these sources; to illuminate the levels and the impact of the assimilation of folk art sources in different periods of literary activity of the writer.
The dissertation presents a comparative analysis of an array of folk-song poetry, folk Apocrypha in the records of S. Rudanskiy and the poetics of his lyrical (literary genre of the song in its author’s variants), lyric-epic (humoresques-«spivomovky») and epic (poems, «Lirnyk’s singing») works and the creations of the mixed form (ballads). The nature of inter-system communication of the literature and folklore, the specific of "folklore writing" of the artist, who rose on the folk poetry and based his own creative manifestations on it; the representation of national and folk world which was literary mediated by Rudanskiy; changing features of the individually distinctive author’s folklore are investigated in this dissertation. The significance of the contribution to the culture of Ukrainian folklore literature of the late 19th century is also characterized there.