У дисертації теоретично обгрунтовано і експериментально перевірено умови формування системи понять про основи сучасного виробництва у студентів вищих педагогічних закладів освіти. Уточнено сутність поняття "виробництво", набуло розвитку цілісне уявлення про сучасне виробництво як складну динамічну систему, що характеризується інваріантною і варіативною складовими. Вперше систему знань про основи сучасного виробництва розглянуто як невід'ємну
17
складову професійної підготовки майбутніх вчителів трудового навчання та запропоновано інтегрований підхід до визначення цієї системи.
В дисертаційному дослідженні визначено й обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують послідовність формування у студентів цілісної системи знань про основи сучасного виробництва (систематизація та структурування знань відповідно до існуючих логічних взаємозв‟язків між ними, існуючих міжпредметних зв‟язків у навчальному плані).
In the dissertation forming conditions of notions system of bases of contemporary production at students of higher pedagogic education establishments are theoretically based and experimentally checked. The essence of the notion "production" is specified;
an integral conception of contemporary production as a complicated dynamic system, which is characterized by invariant and variant components, is developed. For the first time the system of knowledge of bases of contemporary production is considered as an integral component of professional training for the future works teachers and integrated approach is offered to determinate this system.
In the dissertation research the pedagogic conditions, which provide with succession in forming of an integral system of knowledge of bases of contemporary production at students, are defined and grounded (systematization and structuring of knowledge according to its existing logical connection, existing inter-subject connection in a curriculum).