У дисертації обгрунтована можливість активізації навчально-пізнавальної дільності учнів при систематичному і цілеспрямованому використанні в навчальному процесі POSIX сумісних операційних систем та відповідного програмного забезпечення. Запропонована науково-обгрунтована методика активізації навчально-пізнавальної діяльності, використання якої забезпечує ефективну навчально-пізнавальну діяльність учнів при вивченні теоретичного матеріалу і розв’язуванні задач, сприяє розвитку творчого мислення, формуванню дослідницьких навичок. Розроблено окремі компоненти методичної системи навчання інформатики в старших класах середньої школи з використанням засобів НІТ, орієнтовані на систематичну і цілеспрямовану активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів; зміст та методику вивчення окремих тем курсу основ інформатики і обчислювальної техніки: операційні системи, бази даних, мережеві технології, системи опрацювання текстової та графічної інформації, програмні засоби навчального призначення. Встановлено, що використання POSIX сумісної вільно поширюваної операційної системи Linux дозволяє поглибити розуміння учнями навчального матеріалу, посилити мотивацію до навчання, активізувати навчальну діяльність, надати навчанню творчого, дослідницького спрямування, розширити теоретичну базу знань, посилити прикладну спрямованість результатів навчання інформатики в школі; вирішити правові, фінансові проблеми, пов'язані з придбанням програмного забезпечення.
Dissertation for the Candidate degree in pedagogical science, speciality 13.00.02 – theory and methods of teaching of computer science.– Dragomanov National Pedagogical University. – Kyiv, 2002.
In this dissertation the possibility to activate students’ educational and cognitive activity with systematic and purposeful usage of the POSIX compatible operation systems and corresponding software in educational process is grounded. The proposed scientifically proved educational and cognitive activation methods provide students’ effective educational and cognitive activity while studying theoretical material and solving problems. They also assist in developing students’ creative thinking and research skills forming. The separate components of computer science study methodic system in the senior forms of secondary school with the information technology usage are developed. They are directed onto systematic and purposeful activation of students’ educational and cognitive activity; content and methods of certain computer science and engineering themes studying: operation systems, database, net technologies, text and graphic information processing systems. It has been determined that the usage of POSIX compatible and easily spread operation system Linux allows students to deepen the understanding of educational material, enforce their studying motivation, activate educational activity, give studying a creative and research direction, broaden the theoretical database, enforce the applied orientation of computer science studying results in school, solve legal and financial problems connected with software acquisition.