Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особистісне змінювання в процесі професійної підготовки студентів-психологів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Міненко, Ольга Олександрівна
dc.date.accessioned 2014-12-15T10:39:58Z
dc.date.available 2014-12-15T10:39:58Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Міненко, Ольга Олександрівна. Особистісне змінювання в процесі професійної підготовки студентів-психологів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Міненко ; наук. кер. Н. В. Чепелєва ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2004. - 20 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6084
dc.description.abstract В роботі розглянуто процес особистісного змінювання, який визначається як міжсистемний перехід до нових можливостей нової ідентичності, аналізуються його умови та індивідуально-особистісні характеристики переживання. Даний процес дає можливість формування професійно значущих новоутворень в ідентичності студентів-психологів. Виділено складові професійної ідентичності психолога, які забезпечують успішність його діяльності як фахівця-практика: адаптивність, самоприйняття, прийняття інших, емоційний комфорт, інтернальність, домінантність, ескапізм, та досліджено динаміку формування означених складових в процесі навчання у вищому навчальному закладі. Результати констатуючого експерименту свідчать про відсутність суттєвих змін в ідентичності студентів-психологів з боку формування вище означених складових протягом чотирирічного навчання у ВНЗ. Розроблено програму тренінгу формування професійно значущих новоутворень в ідентичності студентів-психологів та проведено формуючий експеримент, який підтвердив висунуту гіпотезу про можливість формування професійно значущих новоутворень через процес особистісного змінювання в організованому навчанні у ВНЗ за умови включення студентів-психологів в інтенсивний, спеціально-організований процес групової комунікації індивідуальних моделей реальності. Результати проведеного 22 дослідження виявили ряд позитивних змін у виділених складових професійної ідентичності досліджуваних експериментальної групи. Зафіксовано позитивні зміни в особливостях самоідентифікації, самосприйняття, самоусвідомлення та самоставлення до образу “Я” та взаємостосунках з оточуючим світом. uk_UA
dc.description.abstract The dissertation examines a personality change process that is defined as a transition to new possibilities of new identity, analyzes the conditions and individual personal characterictics of its experiencing. This process gives a possibility for formation of new professionally meaningful constructs in the psychology students identity. The dissertation defines the constituents of the psychologist professional identity that provide the effectiveness of his activity as an expert or practitioner: adaptability, self-acceptance, acceptance of others, emotional comfort, internal locus control, dominance, escapism. Special attention is given to the dynamics of the mentioned constituents in the process of studying in the higher education establishment. The results of the diagnostic experiment indicate the absence of significant changes in the identity of the psychology students in the context of conditioning the above-mentioned constituents during their four-year academic studies. There was devised a training of vocationally relevant qualities aimed at conditioning new professionally meaningful constructs in the psychology students identity. The formation experiment proved our hypothesis about the possibility to form new professionally meaningful constructs. The latter is possible under the condition that the psychology students are involved into reality models communication within the organized intensive group training. The results of the study disclosed a series of positive changes in the defined constituents of the experimental group. Certain positive 24 changes in the characteristics of students self-identification, self-acceptance, self-perception and the attitude to their Self image and their environment was identified. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject особистісне змінювання uk_UA
dc.subject професійна ідентичність uk_UA
dc.subject криза uk_UA
dc.subject умови та індивідуальні особливості переживання особистісного змінювання uk_UA
dc.subject професійно значущі новоутворення uk_UA
dc.subject наратив uk_UA
dc.subject personality change process uk_UA
dc.subject professional identity uk_UA
dc.subject crisis uk_UA
dc.subject conditions and individual characteristics of personality change experiencing uk_UA
dc.subject new professionally meaningful constructs uk_UA
dc.subject narrative uk_UA
dc.subject.classification 37.015.3 uk_UA
dc.title Особистісне змінювання в процесі професійної підготовки студентів-психологів uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу