Дисертацію присвячено дослідженню проблем механізму правового регулювання суспільних відносин у сфері освіти, сформульовано його дефініцію, виявлено недоліки правових засобів, що складають структуру даного механізму.
У рамках аналізу всієї сукупності суспільних відносин в галузі освіти виділено освітні правовідносини, що є найбільш поширеними в освітній сфері, стійкими, повторюваними, довготривалими, духовними в своїй основі. Обґрунтовано їх об’єктивну необхідність та доцільність.
Запропоновано ряд висновків щодо напрямів удосконалення ефективності механізму правового регулювання суспільних відносин у галузі освіти в Україні.
Диссертация посвящена исследованию проблем механизма правового регулирования общественных отношений в сфере образования, сформулировано его дефиницию, выявлены недостатки правовых средств, составляющих структуру данного механизма. В рамках исследования всей совокупности общественных отношений в сфере образования выделено образовательные правоотношения, обосновано их объективную необходимость и целесообразность. Эти отношения являются наиболее распространены в образовательной сфере, устойчивые, повторяющиеся, долговременные, духовные в своей основе.
The dissertation deals with problems of the mechanism of legal regulation of social relations in education, formulates its definition, and explores defects of legal means that constitute the structure of the mechanism.
Exploring the totality of social relations in educational sphere there is highlighted educational relationships, grounded on their objective necessity and appropriateness. These relationships are the most common in the field of education, stable, repeatable, long-term, spiritual in its essence.
There is presented a number of conclusions regarding the directions of improvement of legal regulation of social relations in education in Ukraine.