Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методика використання українських виконавських традицій кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя у фаховій підготовці майбутнього вчителя музики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Воєвідко, Людмила Миколаївна
dc.date.accessioned 2011-10-03T09:14:27Z
dc.date.available 2011-10-03T09:14:27Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Воєвідко, Людмила Миколаївна. Методика використання українських виконавських традицій кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя у фаховій підготовці майбутнього вчителя музики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Воєвідко ; керівник роботи С. С. Горбенко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2010. - 20 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/55
dc.description.abstract Вперше актуалізовано проблему використання українських виконавських традицій у процесі підготовки вчителя музики педагогічними ВНЗ. Розроблено методику фортепіанного навчання майбутнього вчителя музики на підставі використання українських виконавських традицій, започаткованих В. Пухальським і продовжених його учнями. Встановлено критерії визначення ефективності даної методики у сучасному фортепіанному навчанні. Обгрунтовано основні напрями навчання студентів з урахуванням та використанням педагогічних ідей українських педагогів-піаністів. Розкрито сутність українських фортепіанно-виконавських традицій кінця XIX - початку XX ст., які є впливовим формувальним матеріалом оптимізації фахової підготовки майбутніх учителів музики. Обгрунтовано умови використання українських виконавських традицій кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховному процесі вищої школи. ru_RU
dc.description.abstract Dissertation is devoted to the problem of the use of Ukrainian performance traditions of the end ХІХ – to beginning of ХХ century in the education and teacher process of higher school from preparation of future music teachers. The history and theory analysis of scientific literature is carried out on investigated issue, maintenance, structure and dynamics of functioning of traditions, is exposed, found out the pedagogical terms of the use of Ukrainian performance traditions on modern educational space. Scientifically grounded and certainly levels of formed of the use of Ukrainian performance traditions of the end ХІХ – to beginning of ХХ century from position of structural components of the noted phenomenon. The method of the use of Ukrainian performance traditions included for itself four stages, namely: fundamental, synthesizing, reflektivno evaluation, kreativniy, that enabled complex to incarnate a method in educational-educate process higher school. In the process of its application it was succeeded to find out a positive dynamics in professional preparation of future music masters. It is developed and inculcated in the education and teacher process method of the use of Ukrainian performance traditions of end ХІХ – to beginning of ХХ century in professional preparation of future music masters by higher educational establishments. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher НПУ імені М.Драгоманова ru_RU
dc.subject українські виконавські традиції ru_RU
dc.subject методика використання ru_RU
dc.subject трансмісія ru_RU
dc.subject фахова підготовка ru_RU
dc.subject Ukrainian performance traditions ru_RU
dc.subject method of the use ru_RU
dc.subject transmission ru_RU
dc.subject professional preparation ru_RU
dc.subject.classification 378.147.134:786 (043.3) ru_RU
dc.title Методика використання українських виконавських традицій кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя у фаховій підготовці майбутнього вчителя музики ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics