Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мельник, Жанна Василівна
dc.date.accessioned 2014-04-01T07:39:05Z
dc.date.available 2014-04-01T07:39:05Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Мельник, Жанна Василівна. Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих : автореф. дис. ... канд. пед.наук : 19.00.07 / Ж. В. Мельник ; наук. керівник В. І. Співак ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 20 с.
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4915
dc.description.abstract Дисертацію присвячено проблемі становлення самосвідомості дітей старшого дошкільного віку в процесі «відкриття» світу дорослих. Обґрунтовано основні наукові підходи до проблеми дослідження, уточнено поняття «відкриття світу дорослих», «Я-у-Світі дорослих», вивчено особливості, критерії («Я-образ», самооцінка, самоставлення, ціннісне ставлення до дорослих, саморегуляція) і рівні (високий, середній, низький) розвитку самосвідомості дітей у процесі «відкриття» світу дорослих. Виявлено, що становлення самосвідомості більшості старших дошкільників у процесі спонтанного «відкриття» світу дорослих характеризується переважно низьким рівнем розвитку її компонентів – когнітивного, емоційно- оцінного та регулятивного. Визначено соціально-психологічні чинники розвитку самосвідомості дітей у процесі «відкриття» світу дорослих (взаємодії та спілкування з дорослими; мотивація до спілкування з дорослими, пізнання світу дорослих й ціннісного ставлення до дорослих). Розроблено модель й доведено ефективність психологічного супроводу формування самосвідомості старших дошкільників у процесі пізнання світу дорослих на засадах особистісного підходу. Сформульовано методичні рекомендації для вихователів, психологів і батьків з формування самосвідомості дітей старшого дошкільного віку в процесі пізнання світу дорослих. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation is devoted to problems of the formation of a consciousness among older preschoolers in the process of «discovery» the world of adults. Scientific approaches to the research, defined the concept of «discovery the world of adults», «I-in the World of Adults», examined the peculiarities, criteria (self-image, self-esteem, self-attitudes, value attitudes of adults, self-regulation) and levels (high, medium, low) of the formation of 22 consciousness of children in the process of «discovery» the world of adults. It was revealed that the formation of consciousness among older preschoolers in the process of spontaneous «discovery» the world of adults features mainly low level of its components – cognitive, emotionally-evaluation and regulatory. It was examined of sociallypsychological factors the formation of a consciousness among children in the process of «discovery» the adults world (its interaction and communication with adults, motivation to communicate with adults, knowledge of the world of adults, value attitudes of adults). Developed of model and installed the effectiveness of psychological support to build awareness of older preschoolers in the process of understanding the world of adults based on personality oriented approach. Methodical recommendations for educators and parents of children with formation of consciousness of high preschool in the process of understanding the world of adults age are formulated. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject самосвідомість ru_RU
dc.subject когнітивний компонент ru_RU
dc.subject емоційно-оцінний компонент ru_RU
dc.subject регулятивний компонент ru_RU
dc.subject «відкриття» світу дорослих ru_RU
dc.subject «образ світу дорослих» ru_RU
dc.subject старші дошкільники ru_RU
dc.subject дорослі ru_RU
dc.subject гра ru_RU
dc.subject особистісний підхід ru_RU
dc.subject consciousness ru_RU
dc.subject cognitive component ru_RU
dc.subject emotionally-evaluation component ru_RU
dc.subject regulatory component ru_RU
dc.subject «discovery» the world of adults ru_RU
dc.subject «image of the world of adults» ru_RU
dc.subject older preschoolers ru_RU
dc.subject adults ru_RU
dc.subject game ru_RU
dc.subject personality approach ru_RU
dc.subject.classification 37. 015. 3 : 159. 922. 7 ru_RU
dc.title Психологічні особливості становлення самосвідомості старшого дошкільника в процесі "відкриття" світу дорослих ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу