Дисертацію присвячено вивченню проблеми формування готовності
майбутніх учителів музики до інноваційної діяльності. Висвітлено теоретико-
методологічні основи формування готовності майбутніх учителів музики до
інноваційної діяльності, розкрито сутність, проаналізовано концептуальні
підходи та запропоновано провідний синергетичний підхід до формування
означеного феномена. Узагальнено наукові підходи до аналізу інноваційної
діяльності вчителя музики та ідентифіковано інноваційні концепції музичного
навчання та виховання школярів. Визначено інноваційну парадигму вчителя
музики та сформульовано авторську концептуальну модель інноваційної
39
діяльності вчителя музики, що складається з чотирьох соціокультурних
підструктур – мікропростору, мезопросторі, макропростору та мегапростору.
Визначено компонентну структуру готовності майбутнього вчителя музики до
інноваційної діяльності.
У дисертації розроблено технологічну модель формування готовності
майбутнього вчителя музики до інноваційної діяльності, яка включає
концептуально-парадигмальний та процесуально-методичний блоки. Згідно з
виробленим критеріальним апаратом в експериментальній роботі здійснено
діагностування готовності майбутніх учителів музики до інноваційної
діяльності, проаналізовано результати формувального експерименту. У
формувальну експерименті запропоновано використовувати функції управління
(планування, аналіз, облік, мотивація, контроль та координація) для досягнення
мети формування готовності до інноваційної діяльності та обґрунтовано зміст і
послідовність етапів формувального експерименту згідно з концептуальною
моделлю інноваційної діяльності.
The dissertation is devoted to study the problem of the formation of readiness
of the future teachers of music to innovation activity. Theoretical and methodological
basis for the formation of readiness of the future teachers of music for innovation
activity were considered, the essence of it was revealed, conceptual approaches are
analyzed and the leading synergistic approach to the formation of this phenomenon
was proposed. Scientific approaches to the analysis of innovation activities of the
teacher of music were generalized, innovative concept of musical training and
education of pupils were identified. Innovative paradigm of music teacher was
defined and author's conceptual model of the innovation activity of teacher of music
was formulated, which consist of four socio-cultural substructures – micro-space,
mezo-space, macro-space and mega-space. The component structure of readiness of
the future teacher of music for innovation activity was defined.
In the dissertation the technological model of readiness of the future teachers of
music for innovation activity was designed, which includes conceptual-paradigmatic
and methodological-procedural blocks. According to the criterion in experimental
section the readiness of future teachers of music for innovation activity was
diagnosed, the results of formative experiment were analyzed. In formative
experiment it was suggested to use the functions of management (planning , analysis,
accounting, motivation, control and coordination) to achieve the goal – formation of
readiness for innovation activity, according to the conceptual model of innovation
activity the essence and steps sequence of formative experiment were grounded.