ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Андрущенко, Віктор Петрович![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-10T08:50:51Z | |
dc.date.available | 2025-06-10T08:50:51Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Андрущенко, В. Модернізація української освіти: орієнтація на Європу, перемогу та гуманітарні цінності / В. Андрущенко // Партнерство заради майбутнього (Із досвіду роботи факультетів та інститутів університету з міжнародного співробітництва під час війни: 2022-2024 р.р.). До 190-річчя Українського державного університету імені Михайла Драгоманова / упорядник В. Лавриненко ; Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавництво Людмила, 2025. – С. 164-176 [154-166]. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48567 | |
dc.description.abstract | Європейська орієнтація української освіти є магістральним напрямом її розвитку в першій половині ХХІ століття. Ця орієнтація є далеко не випадковою. Україна завжди була в Європі, яка у всі часи й для всіх народів слугувала зразком життєоблаштування, світоглядно-ціннісних орієнтацій, параметрів розвитку матеріального й духовного виробництва, особливо, науки, освіти і культури. Як писали у свій час укладачі однотомної історії Європи, вчені Оксфордського університету: «…хоч у різні віки існувало багато цивілізацій, саме європейська цивілізація залишила найширший і найглибший слід, і тепер вона розвинувшись обабіч Атлантики, править за взірець для всіх народів землі» (Цит. за: Норман Дейвіс. Європа. Історія. К., 2000. – с. 33). Такою самою Європа залишається і нині. І хоча в наші дні означену роль небезуспішно намагаються перейняти такі високорозвинені країни, як США і Китай, Європа залишається зразком для більшості країн і народів, які обирають цивілізаційні шляхи розвитку. Потужним і невичерпним джерелом розвитку країн та народів світу є європейська система освіти. Вона слугує для світу зразком системності, цілісності, збалансованості, будується на найновіших досягненнях науки і соціальної практики, спрямовується на утвердження єдності національних та загальнолюдських пріоритетів, а тому є привабливою для всіх, хто торує шлях у мирне та конструктивне майбутнє. Україна не є виключенням. Від найдавніших часів українська держава була країною-складником європейського простору, завжди йшла в ногу з Європою й не тільки поділяла і розвивала її стандарти і цінності, але й багато в чому задавала параметри їх розвитку. На жаль, довгий час Україна розглядалась як складова країн, під владою яких вона частково чи повністю перебувала. З проголошенням незалежності вона скинула ярмо несправедливої ідентифікації й стала на шлях відродження, в руслі чого однозначно утверджує одвічно притаманну їй європейську орієнтацію. Освіта є коли б чи не головним джерелом формування європейських орієнтацій української людності, утвердження їх європейських світоглядних пріоритетів. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавництво "Людмила" | uk |
dc.title | Модернізація української освіти: орієнтація на Європу, перемогу та гуманітарні цінності | uk |
dc.type | Article | uk |