ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Титаренко, Олена Юріївна![]() |
|
dc.contributor.author | Леміш, Наталія Євгенівна![]() |
|
dc.contributor.author | Леута, Олександр Іванович![]() |
|
dc.contributor.author | Бегека, Дмитро Анатолійович![]() |
|
dc.contributor.author | Зернецька, Алла Анатоліївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-06T10:31:06Z | |
dc.date.available | 2025-06-06T10:31:06Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Педагогічні стратегії викладання формально-теоретичного блоку мовознавчих дисциплін в аспірантурі / О. Ю. Титаренко, Н. Є. Леміш, О. І. Леута, Д. А. Бегека, А. А. Зернецька // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXII (162). – С. 56–64. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48490 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто педагогічні стратегії, ефективні для викладання формально-теоретичного блоку мовознавчих дисциплін в аспірантурі. Увагу сфокусовано на специфіці навчання аспірантів, особливостях формально-теоретичних курсів та методичних підходах, спрямованих на глибоке засвоєння складного теоретичного матеріалу, на розвитку аналітичного та критичного мислення, а також формуванні дослідницьких компетентностей майбутніх науковців. У сучасному світі, позначеному всеосяжною глобалізацією, стрімким розвитком інформаційних технологій та швидкими соціальними трансформаціями, поглиблене вивчення мовознавства на рівні аспірантури набуває виняткової стратегічної значущості. Це вже не обмежується поглибленим засвоєнням лінгвістичних теорій та історичного розвитку мови, а стає нагальною потребою суспільства у висококваліфікованих експертах, здатних до критичного аналізу мовних явищ, ефективного розв’язання складних комунікативних проблем та сприяння зміцненню міжкультурного порозуміння. Мета статті – окреслити педагогічні стратегії викладання формально-теоретичного блоку мовознавчих дисциплін в аспірантурі та визначити їх вплив на якість отриманих здобувачами знань. Дослідники приходять до висновків, що навчання формально-теоретичних мовознавчих дисциплін в аспірантурі є багатогранним, проте надзвичайно значущим етапом у підготовці науковців вищої кваліфікації. Успішність цього процесу безпосередньо залежить від педагогічних підходів викладача, які мають враховувати особливості навчання дорослих, складність теоретичного матеріалу та завдання формування дослідницьких компетенцій. Застосування методів проблемного навчання, інтерактивних технологій, візуалізації, аналізу конкретних випадків (кейс-стаді), організації наукових дискусій та персоналізованого наукового супроводу сприяє глибокому розумінню формально-теоретичних знань, розвитку аналітичного та критичного мислення, а також становленню дослідницьких навичок, необхідних для плідної наукової діяльності майбутніх лінгвістів. Перспективні дослідження можуть бути спрямовані на оцінку ефективності окремих педагогічних стратегій у різних формально-теоретичних курсах та розробку методичних рекомендацій для викладачів аспірантури. | uk |
dc.description.abstract | The paper studies pedagogical strategies effective for teaching the formal-theoretical block of linguistic disciplines in postgraduate studies. The specifics of postgraduate training, the features of formal-theoretical courses, and methodological approaches aimed at deep assimilation of complex theoretical material, the development of analytical and critical thinking, as well as the formation of research competencies of future scientists, are considered. In the modern world, marked by comprehensive globalization, the rapid development of information technologies, and quick social transformations, in-depth study of linguistics at the postgraduate level acquires exceptional strategic significance. This is no longer limited to in-depth mastery of linguistic theories and the historical development of language, but is becoming an urgent need for society in highly qualified experts capable of critical analysis of linguistic phenomena, practical solution of complex communicative problems, and promotion of intercultural understanding. The paper aims to outline pedagogical strategies for teaching the formal-theoretical block of linguistic disciplines in postgraduate studies, as well as to determine their impact on the knowledge quality of postgraduate students. Researchers conclude that teaching formal-theoretical linguistic disciplines in postgraduate studies is a multifaceted, but extremely significant stage in the training of highly qualified scientists. The success of this process directly depends on the teacher’s pedagogical approaches, which should consider the peculiarities of adult education, the complexity of the theoretical material, and the task of forming research competencies. The use of problem-based learning methods, interactive technologies, visualization, analysis of specific cases (case-study), organisation of scientific discussions and personalised scientific support contributes to a deep understanding of formal-theoretical knowledge, the development of analytical and critical thinking, as well as the formation of research skills necessary for the fruitful scientific activity of future linguists. Promising studies can be aimed at assessing the effectiveness of individual pedagogical strategies in various formal-theoretical courses and developing methodological recommendations for postgraduate teachers. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.subject | педагогічні стратегії | uk |
dc.subject | формально-теоретичні дисципліни | uk |
dc.subject | мовознавство | uk |
dc.subject | аспірантура | uk |
dc.subject | методика викладання | uk |
dc.subject | аналітичне мислення | uk |
dc.subject | критичне мислення | uk |
dc.subject | дослідницькі компетентності | uk |
dc.subject | pedagogical strategies | uk |
dc.subject | formal-theoretical disciplines | uk |
dc.subject | linguistics | uk |
dc.subject | postgraduate studies | uk |
dc.subject | teaching methodology | uk |
dc.subject | analytical thinking | uk |
dc.subject | critical thinking | uk |
dc.subject | research competencies | uk |
dc.title | Педагогічні стратегії викладання формально-теоретичного блоку мовознавчих дисциплін в аспірантурі | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical strategies for teaching the formal-theoretical block of linguistic disciplines in postgraduate studies | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 811.111 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-162.2025.06 |