Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Дидактичний потенціал сучасних технологій у професійній освіті

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Cобченко, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Боярська-Хоменко, Анна Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-06-06T09:45:42Z
dc.date.available 2025-06-06T09:45:42Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Собченко, Т. М. Дидактичний потенціал сучасних технологій у професійній освіті / Т. М. Собченко, А. В. Боярська-Хоменко // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXI (161). – С. 150–157. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48483
dc.description.abstract У статті розглянуто актуальну проблему використання цифрових технологій у професійній освіті. Уточнено, що стратегія імплементації цифрових технологій у професійну освіту базується на сучасному вітчизняному законодавчому рівні. Окреслено суть ключового поняття дослідження “цифрові технології у професійній освіті” як комплексу технологічних рішень, які спрямовані на оптимізацію та модернізацію освітнього процесу через використання сучасних цифрових засобів навчання. На основі аналізу нормативного вітчизняного законодавства, науково-педагогічної, навчально-методичної літератури, досвіду використання цифрових технологій в освітньому процесі визначено дидактичний потенціал сучасних цифрових технологій (технології віртуальної та доповненої реальності, блокчейн, технології штучного інтелекту, хмарні технології, телекомунікаційні технології) у професійній освіті. Зазначено, що використання цифрових технологій у професійній освіті зумовлює також низку суттєвих викликів, проблем (формування цифрової компетентності та АІ-грамотності учасників освітнього процесу, подолання цифрового розриву, вирішення питань безпеки в цифровому просторі та конфіденційності інформації, необхідність адаптації освітніх програм до нових технологічних реалій, удосконалення моделей цифрового освітнього простору щодо задоволення освітніх потреб здобувачів, розробка та створення якісного цифрового контенту усіх галузей знань та забезпечення відкритого доступу до нього, забезпечення безпекових умов організації освітнього процесу в очній, дистанційній або змішаній формі у період воєнного стану в Україні, а також і в повоєнний час), які потребують негайного вирішення у найближчій перспективі. У ході дослідження зроблено висновок про те, що заклади професійної освіти потребують глобальної цифрової трансформації, що передбачає диджиталізацію усіх сфер діяльності (управлінської, освітньої, наукової) та створення цифрової екоструктрури. Окреслено перспективи здійснення подальших досліджень. uk
dc.description.abstract The article deals with the actual problem of using digital technologies in vocational education. It is clarified that the strategy for implementing digital technologies in vocational education is based on the current national legislative level. The essence of the key concept of the study “digital technologies in vocational education” as a set of technological solutions aimed at optimizing and modernizing the educational process through the use of modern digital learning tools is outlined. Based on the analysis of regulatory domestic legislation, scientific, pedagogical, educational and methodological literature, and the experience of using digital technologies in the educational process, the author identifies the didactic potential of modern digital technologies (virtual and augmented reality technologies, blockchain, artificial intelligence technologies, cloud technologies, telecommunication technologies) in vocational education. It is noted that the use of digital technologies in vocational education also poses a number of significant challenges and problems (formation of digital competence and AI literacy of participants in the educational process, bridging the digital divide, addressing security issues in the digital space and information privacy, the need to adapt educational programs to new technological realities, improving models of digital educational space to meet the educational needs of students, developing and creating high-quality digital content in all fields of knowledge, etc. The study concludes that vocational education institutions need a global digital transformation, which involves the digitalization of all areas of activity (management, education, research) and the creation of a digital ecostructure. Prospects for further research are outlined. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk
dc.subject цифрові технології uk
dc.subject професійна освіта uk
dc.subject заклади професійної освіти uk
dc.subject здобувачі uk
dc.subject цифрова трансформація uk
dc.subject digital technologies uk
dc.subject vocational education uk
dc.subject vocational education institutions uk
dc.subject students uk
dc.subject digital transformation uk
dc.title Дидактичний потенціал сучасних технологій у професійній освіті uk
dc.title.alternative Didactic potential of modern digital technologies in veternational education
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 377: 004.01/.08
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-161.2025.17


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics