Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Спортивно-оздоровчий туризм та краєзнавство у протидії булінгу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Палатний, Ігор Анатолійович
dc.contributor.author Палатна, Оксана Миколаївна
dc.contributor.author Поліщук, Віталій Валентинович
dc.date.accessioned 2025-06-06T09:40:02Z
dc.date.available 2025-06-06T09:40:02Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Палатний, І. А. Спортивно-оздоровчий туризм та краєзнавство у протидії булінгу / І. А. Палатний, О. М. Палатна, В. В. Поліщук // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXI (161). – С. 125–134. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48480
dc.description.abstract Останні роки в Україні характеризуються складною соціально-економічною ситуацією, що ускладнюється повномасштабною війною та супутніми викликами. Серед актуальних проблем сучасного суспільства варто відзначити зростання нетолерантності, розриви у стосунках, соціально-психологічна адаптація до нових реалій життя, відсутність сприятливого комунікативного середовища, погіршення фізичного та психоемоційного здоров’я населення, особливо дітей та молоді [1; 5]. Тема жорстокості в середовищі дітей та молоді завжди привертала увагу суспільства, засобів масової інформації та наукових досліджень. Освітні реформи, що передбачають гуманізацію системи освіти, лібералізацію родинних і шкільних взаємовідносин, а також утвердження толерантності та мультикультурності, покликані зменшити соціальні негативи та сприяти демократизації міжособистісних взаємин. Проте навіть у розвинених країнах фіксуються спалахи дитячої та підліткової агресії, що поки не мають єдиного наукового пояснення. Одні дослідники вважають, що агресія серед здобувачів освіти є природною частиною соціалізації, однак подібні прояви жорстокості можуть варіюватися від безневинних жартів до систематичного цькування, що в окремих випадках призводить до тяжких злочинів, включно з катуванням, доведенням до самогубства чи навіть убивствами [6; 8]. У статті висвітлено проблему булінгу, його основні форми та механізми, що сприяють поширенню насильства в освітньому середовищі, та способи протидії йому [9; 10]. Розглянуто ефективні підходи до подолання булінгу через фізичну культуру, зокрема засобами спортивно-оздоровчого туризму та краєзнавчої діяльності в рамках програми “Спорт проти булінгу”. Проаналізовано позитивний вплив такої діяльності на фізичний стан, психоемоційне здоров’я та соціальну адаптацію здобувачів освіти. uk
dc.description.abstract In recent years, Ukraine has been characterized by a complex socio-economic situation, further complicated by a full-scale war and related challenges. Among the pressing issues facing modern society are increasing intolerance, relationship breakdowns, socio-psychological adaptation to new realities of life, the absence of a favorable communicative environment, and the deterioration of physical and psycho-emotional health of the population, especially among children and youth [1; 5]. The topic of violence among children and youth has always attracted the attention of society, the media, and scientific research. Educational reforms aimed at humanizing the education system, liberalizing family and school relationships, as well as promoting tolerance and multiculturalism, are intended to reduce social negativity and support the democratization of interpersonal relationships. However, even in developed countries, there are recorded outbreaks of child and adolescent aggression, which still lack a unified scientific explanation. Some researchers believe that aggression among students is a natural part of socialization; however, such manifestations of cruelty can range from harmless jokes to systematic bullying, which in some cases leads to serious crimes, including torture, incitement to suicide, or even murder [6; 8]. This article highlights the problem of bullying, its main forms, and mechanisms that contribute to the spread of violence in the educational environment, as well as strategies for countering it [9; 10]. It examines effective approaches to combating bullying through physical education, particularly by means of sports and recreational tourism and local history activities within the framework of the “Sports Against Bullying” program. The positive impact of such activities on the physical condition, psycho-emotional health, and social adaptation of students is analyzed. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk
dc.subject булінг uk
dc.subject агресія uk
dc.subject протидія uk
dc.subject здобувачі uk
dc.subject заклади освіти uk
dc.subject фізична культура uk
dc.subject спортивно-оздоровчий туризм uk
dc.subject краєзнавча діяльність uk
dc.subject bullying uk
dc.subject aggression uk
dc.subject counteraction uk
dc.subject students uk
dc.subject educational institutions uk
dc.subject physical education uk
dc.subject sports and recreational tourism uk
dc.subject local history activities uk
dc.title Спортивно-оздоровчий туризм та краєзнавство у протидії булінгу uk
dc.title.alternative Sports and Recreational Tourism and Local History in Countering Bullying
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.5+908]:316.613.434
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-161.2025.14


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу