ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Нагайчук, Олена Валеріївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-06T09:35:26Z | |
dc.date.available | 2025-06-06T09:35:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Нагайчук, О. В. Система освіти України: стратегії формування культури безпеки / О. В. Нагайчук // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXI (161). – С. 105–118. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48478 | |
dc.description.abstract | Стаття висвітлює критичну необхідність розвитку культури безпеки, що зумовлено тривожно високим рівнем травматизму серед дітей та молоді в повсякденному житті, а також руйнівними наслідками повномасштабного військового конфлікту в Україні. Підкреслюється, що підвищення рівня безпеки в державі досяжне через формування культури безпеки як якісно нового світоглядного підходу, що включає систему цінностей, переконання, установки та моделі поведінки, які визначають ставлення людини до питань безпеки. Визначено структуру та складові культури безпеки як інтегрованої системи знань, умінь, практичних навичок, ціннісних орієнтирів та установок, що забезпечують безпечну поведінку індивідів; розкрито цілі та завдання процесу формування культури безпеки в рамках освітньої системи України. Проаналізовано специфічні аспекти розвитку культури безпеки в дошкільних навчальних закладах, враховуючи вікові та психологічні характеристики дітей дошкільного віку. Описано різноманітні підходи до виховання культури безпеки в закладах загальної середньої освіти, включаючи вивчення спеціалізованого курсу “Здоров'я, безпека, добробут” та інтегроване навчання основам безпеки. Розглянуто важливість та завдання загальнонаціонального інформаційно-освітнього проекту “Клас безпеки” та проєкту “Офіцери Служби освітньої безпеки”. Визначено заходи, результати та особливості процесу формування культури безпеки серед учнів та студентів у закладах професійно-технічної та вищої освіти. Акцентовано увагу на значущості впливу молодіжних та дитячих громадських організацій у контексті виховання культури безпеки серед молоді. | uk |
dc.description.abstract | The article highlights the critical need to develop a culture of safety, which is due to the alarmingly high level of injuries among children and youth in everyday life, as well as the devastating consequences of a full-scale military conflict in Ukraine. It is emphasised that increasing the level of security in the State is achievable through the formation of a safety culture as a qualitatively new worldview approach, which includes A system of beliefs, values, attitudes, and behavioural patterns that determine a person's attitude to security issues. The structure and components of safety culture as an integrated system of knowledge, skills, practical skills, values and attitudes that ensure safe behaviour of individuals are defined; the goals and objectives of the process of forming a safety culture within the educational system of Ukraine are revealed. The specific aspects of the development of safety culture in preschool educational institutions are analysed, taking into account the age and psychological characteristics of preschool children. Various approaches to fostering a culture of safety in general secondary education institutions are described, including the study of a specialised course “Health, Safety, Wellbeing” and integrated training in the basics of safety. The measures, results and features of the process of forming a safety culture among pupils and students in vocational and higher education institutions are identified. Attention is focused on the significance of the influence of youth and children's public organisations in the context of fostering a culture of safety among young people. The importance and tasks of the National information and educational project “Class Bezpeky” (Safety Class) are considered. The role and possibilities of mobile safety classes in raising public awareness of mine and other military threats are investigated. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.subject | безпека | uk |
dc.subject | культура безпеки | uk |
dc.subject | здобувачі освіти | uk |
dc.subject | система освіти України | uk |
dc.subject | офіцери Служби освітньої безпеки | uk |
dc.subject | класи безпеки | uk |
dc.subject | safety culture | uk |
dc.subject | students | uk |
dc.subject | education system of Ukraine | uk |
dc.subject | safety classes | uk |
dc.title | Система освіти України: стратегії формування культури безпеки | uk |
dc.title.alternative | The education system of ukraine: strategies for the formation of a safety culture | |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.018(477):331.45](045) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-161.2025.12 |