ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Возняк, Інна Іванівна![]() |
|
dc.contributor.author | Тонконог, Ірина Віталіївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-06-06T09:02:58Z | |
dc.date.available | 2025-06-06T09:02:58Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Возняк, І. І. Сторітелінг як інструмент формування дискурсивної компетентності майбутніх учителів початкових класів / І. І. Возняк, І. В.Тонконог // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXI (161). – С. 31–44. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48470 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню потенціалу сторітелінгу як ефективного інструменту формування дискурсивної компетентності майбутніх учителів початкових класів в сучасних освітніх умовах. Розглянуто актуальність проблеми розвитку комунікативних навичок та вміння ефективно взаємодіяти в педагогічному процесі. Проаналізовано наявні наукові публікації з питань використання сторітелінгу в освіті та визначено необхідність поглибленого вивчення його ролі у формуванні дискурсивної компетентності педагогів. У статті розкрито сутність поняття “дискурсивна компетентність” вчителя початкових класів та обґрунтовано багатогранність сторітелінгу як педагогічного методу через аналіз різних наукових підходів до його визначення (комунікативного, наративного, психологічного, педагогічного, культурологічного). Доведено, що використання сторітелінгу сприяє розвитку розуміння різних типів дискурсу, удосконаленню зв'язного мовлення, адаптації мовлення до аудиторії, збагаченню комунікативних стратегій, стимулюванню креативності та практичному застосуванню мовних знань. Запропоновано систему практично орієнтованих завдань для інтеграції сторітелінгу в процес підготовки майбутніх учителів початкових класів, спрямованих на розвиток різних аспектів їхньої дискурсивної компетентності. Обґрунтовано висновки щодо ефективності використання сторітелінгу для формування ключових професійних якостей майбутніх педагогів. Запропоновані практичні завдання охоплюють аналіз історій, створення власних наративів різних жанрів та типів дискурсу, використання прийомів сторітелінгу, а також рефлексію власного досвіду. Стаття підкреслює важливість оволодіння мистецтвом сторітелінгу для підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів та їхньої здатності створювати ефективне навчальне середовище. Результати дослідження можуть бути корисними для викладачів педагогічних закладів, методистів та усіх, хто цікавиться інноваційними підходами до розвитку професійної компетентності педагогів. | uk |
dc.description.abstract | The article explores the potential of storytelling as an effective tool for developing the discursive competence of future primary school teachers in the context of modern educational changes. The relevance of enhancing communication skills and the ability to interact effectively in the teaching process is examined. Existing scientific publications on the use of storytelling in education are analyzed, highlighting the necessity of an in-depth study of its role in shaping teachers' discursive competence. The article defines the concept of "discursive competence" in primary school teachers and justifies the multidimensional nature of storytelling as a pedagogical method through the analysis of various scientific approaches (communicative, narrative, psychological, pedagogical, and cultural). It is proven that the use of storytelling contributes to the understanding of different discourse types, the improvement of coherent speech production skills, adaptation of language to the audience, enrichment of communicative strategies, stimulation of creativity, and practical application of language knowledge. A system of practice-oriented tasks is proposed for integrating storytelling into the training of future primary school teachers. These tasks focus on developing various aspects of their discursive competence. The article presents conclusions regarding the effectiveness of storytelling in fostering key professional qualities in future educators. The suggested practical tasks include the analysis of stories, the creation of original narratives of different genres and discourse types, the use of storytelling techniques, and reflection on personal experiences. The article emphasizes the importance of mastering the art of storytelling to enhance the quality of professional training for future teachers and their ability to create an effective learning environment. The findings of this study may be valuable for educators in teacher training institutions, methodologists, and anyone interested in innovative approaches to developing teachers' professional competence. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім "Гельветика" | uk |
dc.subject | сторітелінг | uk |
dc.subject | дискурсивна компетентність | uk |
dc.subject | майбутні вчителі початкових класів | uk |
dc.subject | педагогічна освіта | uk |
dc.subject | комунікативні навички | uk |
dc.subject | типи дискурсу | uk |
dc.subject | методика навчання | uk |
dc.subject | storytelling | uk |
dc.subject | discursive competence | uk |
dc.subject | future primary school teachers | uk |
dc.subject | teacher education | uk |
dc.subject | communication skills | uk |
dc.subject | discourse types | uk |
dc.subject | teaching methodology | uk |
dc.title | Сторітелінг як інструмент формування дискурсивної компетентності майбутніх учителів початкових класів | uk |
dc.title.alternative | Storytelling as a tool for developing the discursive competence of future primary school teachers | |
dc.title.alternative | ||
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.016:811.111’276.6 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-161.2025.04 |