У статті висвітлено основні ціле-змістові та організаційно-методичні засади практичної підготовки здобувачів ступеня доктора філософії у сфері музичного мистецтва, виявлено специфіку організації мистецько-освітньої діяльності аспірантів у контексті практико-орієнтованого підходу згідно чинних вимог та положень МОН України. Доведено, що практико-орієнтоване навчання засвідчується у здатності аспірантів самостійно, через внутрішній діалог та рефлексію бачити результати своєї діяльності, враховувати особистісні й професійні можливості вдосконалення.
Авторами визначено теоретичні засади освітньо-наукової програми, що полягають у: застосуванні інноваційних ідей у сфері теорії та методології музичного мистецтва, врахуванні тенденцій і процесів прогресивного розвитку мистецької освіти; використанні принципів і педагогічних умов мистецького навчання; впровадженні технології та методики творчого розвитку особистості засобами музики.
У статті представлено зміст виробничої науково-педагогічної практики, зафіксовано її програмні результати, а також приділено увагу зовнішнім та внутрішнім чинникам продуктивної мистецько-освітньої роботи зі студентами. Для фахового зростання аспірантів в практичній роботі авторами запропоновано до застосування інноваційний досвід сучасної європейської освіти. Суголосно світовій практиці підготовки фахівців третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти як викладачів-музикантів сформульовано низку принципів продуктивної практичної роботи зі студентами. До них віднесено: наявність мотивації до формування фахових компетентностей в контексті мистецько-освітньої роботи зі студентами; володіння методичним інструментарієм мистецько-освітньої роботи, в т.ч. застосування у навчанні інноваційних технологій педагогіки вищої школи (педагогічне моделювання, мистецько-освітнє проектування, рольові ігри, інтерактивне навчання тощо); поєднання навчання з активною концертно-сценічною діяльністю. як умови успішної мистецько-педагогічної праці та художньо-професійного успіху.
The article highlights the main objective-content and organizational-methodological principles of practical training of candidates for the degree of Doctor of Philosophy in the field of musical art, reveals the specifics of organizing the artistic and educational activities of postgraduate students in the context of a practice-oriented approach in accordance with the current requirements and regulations of the Ministry of Education and Science of Ukraine.
Practice-oriented training of postgraduate students is understood as the ability to independently, through internal dialogue and reflection, to see the results of one's activities, and to take into account personal and professional opportunities for improvement.
The authors define the theoretical foundations of the educational and scientific program: the application of innovative ideas in the field of theory and methodology of musical art, taking into account trends and processes of progressive development of artistic education; the use of principles and pedagogical conditions of artistic training; the introduction of technology and methods of creative development of the individual through music.
For the purpose of professional growth of postgraduate students in practical work, it is proposed to apply innovative experience of modern European education. The authors of the educational and scientific program for training specialists of the third (educational and scientific) level of higher education formulate the principles of productive practical work with students. These are: the presence of motivation to form professional competencies in the context of artistic and educational work with students; possession of methodological tools for artistic and educational work (application of innovative technologies of higher school pedagogy in teaching – pedagogical modeling, artistic and educational design, role-playing games, interactive learning; combination of training with active concert activities for the implementation of successful artistic and pedagogical work and obtaining artistic and professional success.