Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Статистичнi методи оцiнки валiдностi та надiйностi масових незалежних тестувань на прикладi аналiзу результатiв ЄВI-2024

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гончаренко, Яніна Володимирівна
dc.contributor.author Дивляш, Наталія Вадимівна
dc.contributor.author Коляденко, Олена
dc.contributor.author Козленко, Олександр
dc.date.accessioned 2025-06-05T09:05:58Z
dc.date.available 2025-06-05T09:05:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Статистичнi методи оцiнки валiдностi та надiйностi масових незалежних тестувань на прикладi аналiзу результатiв ЄВI-2024 / Я. Гончаренко, Н. Дивляш, О. Коляденко, О. Козленко // Мiждисциплiнарнi дослiдження складних систем = Interdisciplinary Studies of Complex Systems : [збiрник наукових праць]. – Київ : Вид-во УДУ iменi Михайла Драгоманова, 2024. – № 25. – С. 16–37. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48453
dc.description.abstract The article substantiates possibility and expediency of applying various statistical methods for analyzing the characteristics of the tests that are used for mass independent evaluation. Different approaches to checking of the hypothesis regarding the normality of the distribution of test results and the interpretation of the obtained results are studied; the recommendations are given for testing the normality of the results of the unified entrance exam (UEE) for the second and third levels of higher education in Ukraine. Some aspects of statistical estimates of the test’s reliability indicators are explained, it is also stated with which additional restrictions Cronbach’s α is an unbiased estimate indicator of the reliability. Based on the results of one of the UEE sessions, the method of specifying the boundaries of the intervals in which the observed parameters of the empirical assessment of the reliability indicator can change is justified and demonstrated. On the example of the results of the test of general academic competence as a component of UEE, the practical application of the reliability analysis of the test as a whole and its individual blocks and tasks is demonstrated, the obtained results are interpreted. A psychometric and substantive analysis of tasks was conducted, for which the results of the reliability study revealed a potential possibility of a negative influence on the reliability of the test. uk
dc.description.abstract Дослiджено властивостi й обґрунтовано можливiсть i доцiльнiсть застосування рiзних статистичних методiв для оцiнки характеристик тестiв, якi використовують для масових випробувань. Проаналiзовано рiзнi пiдходи до перевiрки 2, гiпотези щодо нормальностi розподiлу результатiв тестування та iнтерпретацiї отриманих результатiв, сформульовано рекомендацiї щодо перевiрки нормальностi результатiв єдиного вступного iспиту (ЄВI) на здобуття другого та третього рiвнiв вищої освiти в Українi. Обґрунтовано деякi властивостi статистичних оцiнок показникiв надiйностi тесту, встановлено за яких додаткових обмежень показник α Кронбаха є незмiщеною оцiнкою показника надiйностi. Обґрунтовано й продемонстровано на результатах однiєї iз сесiй ЄВI метод уточнення меж промiжкiв, у яких може змiнюватися спостережуване значення емпiричної оцiнки показника надiйностi. на прикладi результатiв тесту загальної навчальної компетентностi як складової ЄВI продемонстровано практичне застосування аналiзу надiйностi тесту загалом та окремих його блокiв i завдань, iнтерпретовано отриманi результати. Проведено психометричний i змiстовний аналiз завдань, для яких за результатами дослiдження надiйностi було виявлено потенцiйну можливiсть негативного впливу на надiйнiсть тесту. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject test reliability uk
dc.subject validity of test results uk
dc.subject Kolmogorov–Smirnov–Lilliefors test uk
dc.subject Shapiro-Wilk test uk
dc.subject Cronbach test uk
dc.subject psychometric characteristics of the test task uk
dc.subject test of general academic competence uk
dc.subject надiйнiсть тесту uk
dc.subject валiднiсть результатiв тестування uk
dc.subject тест Колмогорова–Смiрнова–Лiллiєфорса uk
dc.subject тест Шапiро–Вiлка uk
dc.subject α Кронбаха uk
dc.subject психометричнi характеристики тестового завдання uk
dc.subject тест загальної навчальної компетентностi uk
dc.title Статистичнi методи оцiнки валiдностi та надiйностi масових незалежних тестувань на прикладi аналiзу результатiв ЄВI-2024 uk
dc.title.alternative Statistical methods for assessing the validity and reliability of mass independent testing on the example of the analysis of the UEE-2024 results uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 371.26:519.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/iscs.2024.25.016


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics