Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Принципи неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Тадеуш, О. М.
dc.contributor.author Федчишина, А. О.
dc.date.accessioned 2025-05-15T09:25:56Z
dc.date.available 2025-05-15T09:25:56Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Тадеуш, О. М. Принципи неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії / О. М. Тадеуш, А. О. Федчишина // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. СLX (160). – С. 155-164. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48238
dc.description.abstract Зростання ролі неформальної освіти в різних країнах світу як ефективного інструменту розвитку компетентностей особистості протягом життя актуалізувало її значення у системі освіти дорослих, адже різновекторність, доступність, короткостроковість та інші особливості забезпечили реалізацію індивідуальних освітніх запитів і потреб дорослого населення в сучасному нестабільному світі. У статті досліджено та схарактеризовано принципи неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, що визначено як фундаментальні вихідні положення, на яких ґрунтується діяльність усієї системи неформальної освіти і її підрозділів. Зазначено, що неформальна освіта у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії є важливим чинником соціальної інтеграції, саморозвитку, досягнення кар’єрного та професійного зростання шляхом розвитку компетентностей та набуття необхідних індивіду знань, навичок та вмінь. Акцентовано, що неформальна освіта у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії зорієнтована на задоволення сучасних запитів і потреб її дорослого населення, сприяє підвищенню рівня знань та компетентностей, професійній мобільності, кар’єрній стійкості, конкурентоздатності, професіоналізму тощо. Визначено, що провідними принципами неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії виступають: взаємовплив і взаємодоповнюваність формальної та неформальної освіти; гнучкість та адаптивність освітнього процесу; інклюзивність та доступність; варіативність та інтерактивність; короткостроковість навчання; навчання в дії. Вивчення принципів неформальної освіти у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії є актуальним завданням з позицій їх імплементації в систему неформальної освіти дорослих в Україні в умовах військового стану та повоєнної розбудови. uk
dc.description.abstract The growing role of informal education in different countries of the world as an effective tool for developing individual competencies throughout life has actualized its importance in the adult education system, because its multi-vector nature, accessibility, short-term nature, and other features have ensured the realization of individual educational requests and needs of the adult population in today's unstable world. The article explores and characterizes the principles of non-formal adult education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, which are defined as the fundamental starting points for the entire non-formal education system and its subdivisions. It is noted that non-formal education in the UK is an important factor in social integration, self-development, achieving career and professional growth through the development of competencies and the acquisition of necessary knowledge, skills and abilities. It is emphasized that non-formal education in the UK is focused on meeting the modern demands and needs of its adult population, contributes to increasing the level of knowledge and competencies, professional mobility, career stability, competitiveness, professionalism, etc. It has been determined that the main principles of non-formal adult education in the UK are mutual influence and complementarity of formal and non-formal education; flexibility and adaptability of the educational process; inclusiveness and accessibility; variability and interactivity; short-term study; learning in action. The study of the non-formal education principles in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is an urgent task from the standpoint of their implementation in the system of non-formal adult education in Ukraine in terms of the martial law and the post-war reconstruction. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject принципи неформальної освіти uk
dc.subject освіта дорослих uk
dc.subject Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії uk
dc.subject adult education uk
dc.subject the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland uk
dc.subject principles of non-formal education uk
dc.title Принципи неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії uk
dc.title.alternative Principles of non-formal adult education in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 374.72.09(410)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.19


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics