Актуальність цифрової трансформації освіти підтверджена низкою державних освітніх документів. Цифровізація освіти є сучасним етапом її інформатизації. У цій статті розглянуті основні виклики у навчанні математики, які має подолати викладач математики закладу вищої освіти (ЗВО) в контексті цифрової трансформації освіти. Цифрова трансформація освіти – це процес глибокого впровадження цифрових технологій у всі аспекти освітньої діяльності, що змінює методи навчання, взаємодію між учасниками освітнього процесу та організацію навчального середовища. Цифрова трансформація освіти – це комплексна зміна всієї системи навчання для підвищення ефективності, доступності та якості освіти в сучасному цифровому суспільстві.
Пояснено, що реформування навчання математики в умовах цифрової трансформації освіти стає неминучим. Розглянуто конкретні приклади використання ШІ для вирішення окремих проблем у навчанні математики. Акцентовано увагу, що застосування цифрових технологій є важливим напрямком реформування методики навчання математики у ЗВО. Цифрове середовище вимагає від науково-педагогічних працівників іншої ментальності, інших підходів і форм роботи зі здобувачами освіти. Важливість розвитку цифрових компетентностей викладачів математики, полягає в тому, що саме вони формують актуальне (логічне, критичне, стратегічне) мислення молодих фахівців ХХІ століття. Якраз сучасні випускники ЗВО з належним рівнем математичної компетентності мають не лише успішно реалізовувати себе в умовах цифрової економіка та суспільства, а й розбудовувати цю цифрову економіку і суспільство. Цифрова трансформація освіти покликана задовольняти зростаючі освітні потреби як студентів, так і викладачів, створюючи взаємопов’язане освітнє середовище для співпраці, інтерактивного та персоналізованого навчання.
The relevance of the digital transformation of education is confirmed by a number of state educational documents. The digitalization of education represents the current stage of its informatization. This article examines the main challenges in teaching mathematics that a mathematics lecturer at a higher education institution must overcome in the context of the digital transformation of education.The digital transformation of education is a deep integration of digital technologies into all aspects of educational activities, changing teaching methods, interactions between participants in the educational process, and the organization of the learning environment. It represents a comprehensive shift in the entire education system to enhance efficiency, accessibility, and quality in the modern digital society.
It is explained that the reform of mathematics education in the conditions of digital transformation is inevitable. Specific examples of artificial intelligence (AI) applications for solving certain problems in teaching mathematics are considered. The article emphasizes that the use of digital technologies is a key direction in reforming the methodology of teaching mathematics in higher education institutions. The digital environment requires scientific and pedagogical staff to adopt a new mindset, as well as different approaches and forms of work with students. The importance of developing the digital competencies of mathematics lecturers lies in their role in shaping essential 21st-century thinking skills–logical, critical, and strategic reasoning–among young professionals. Graduates of higher education institutions with an adequate level of mathematical competence are expected not only to successfully integrate into the digital economy and society but also to contribute to their development. The digital transformation of education aims to meet the growing educational needs of both students and lecturers by creating an interconnected educational environment that fosters collaboration, interactive learning, and personalized education.