У статті розглянуто теоретико-методичні основи підготовки здобувачів вищої технологічної освіти до професійної діяльності, з акцентом на роль позааудиторної роботи у цьому процесі. Висвітлено сучасні вимоги до професійної компетентності вчителя технологій, які включають володіння методиками навчання, організацію проєктно-технологічної діяльності учнів, використання сучасних педагогічних та цифрових технологій, інтеграцію елементів декоративно-прикладного мистецтва та розвиток технологічної культури. Визначено низку компонентів професійної компетентності майбутнього вчителя технологій. Розглянуто основні підходи до підготовки здобувачів вищої технологічної освіти.
Особливу увагу приділено позааудиторним формам діяльності, зокрема майстер-класам та воркшопам, які є ефективним інструментом професійного становлення студентів спеціальності 014.10 (Середня освіта. Трудове навчання та технології). Проаналізовано підходи до формування професійної компетентності студентів через залучення їх до проведення освітніх майстер-класів для школярів закладів загальної середньої освіти. Визначено ключові напрями ефективності позааудиторної діяльності, серед яких: удосконалення предметних знань, формування практичних навичок взаємодії з учнями різних вікових груп та категорій, розвиток гнучкості в педагогічних підходах, розширення професійного світогляду, ознайомлення з матеріально-технічними умовами навчальних майстерень у ЗЗСО.
Наголошено на важливості інтеграції педагогічного досвіду, впровадження інноваційних педагогічних підходів та подальших наукових досліджень у сфері організації позааудиторної підготовки майбутніх учителів технологій. Запропоновано для подальших наукових розвідок дослідження напрямів удосконалення методичної підтримки студентів та розширення партнерських відносин із закладами освіти для покращення практичної підготовки майбутніх учителів технологій.
The article deals with the theoretical and methodological bases of preparation of higher technological education applicants for professional activity, with an emphasis on the role of extracurricular work in this process. Modern requirements for the professional competence of technology teacher, which include the possession of teaching methods, organization of project-technological activity of students, use of modern pedagogical and digital technologies, integration of elements of decorative and crafts and development of technological culture. A number of components of professional competence of the future technology teacher have been identified. The basic approaches to the preparation of higher technological education applicants are considered.
Particular attention is paid to extracurricular activities, including master classes and workshops, which are an effective tool for professional development of specialty students 014.10 Secondary education (Labor education and Technologies). Approaches to the formation of students' professional competence are analyzed through involvement in educational workshops for students of general secondary education. Key directions of efficiency of extracurricular activity, including: improvement of subject knowledge, formation of practical skills of interaction with students of different age groups and categories, development of flexibility in pedagogical approaches, expansion of professional outlook, familiarization with the material and technical conditions of educational workshops in general education.
The importance of integration of pedagogical experience, introduction of innovative pedagogical approaches and further scientific research in the field of organization of extra-curricular training of future technology teachers is emphasized. It is proposed for further scientific exploration of research on the areas of improvement of methodological support of students and expanding partnerships with educational institutions to improve the practical training of future technology teachers.