У статті схарактеризовано готовність до партнерської взаємодії як складову професійного іміджу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Проаналізовані актуальні позиції вітчизняних науковців з питань професійного іміджу вихователів закладів дошкільної освіти та розуміння партнерської взаємодії у сфері дошкілля. Акцентовано увагу на тому, що професійний імідж майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти є вагомим аспектом їхньої успішної кар’єри, що відображає не лише зовнішній вигляд, але й внутрішні якості, професійні знання, навички та вміння; сприяє встановленню довіри та поваги з боку вихованців, їхніх батьків, колективу ЗДО, громадськості, а також підвищує ефективність освітньо-виховного процесу. Відповідно, однією із вагомих складових професійного іміджу названо сформовану у майбутніх вихователів готовність до партнерської взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу ЗДО. Це – комплексний феномен, що включає в себе: усвідомлення важливості партнерства з батьками та іншими учасниками освітнього процесу, позитивне ставлення до співпраці, мотивацію до встановлення та підтримки партнерських відносин, знання принципів та форм партнерської взаємодії, володіння комунікативними навичками, здатність до емпатії та розуміння потреб інших, вміння вирішувати конфліктні ситуації, здатність до самоаналізу та оцінки ефективності власної діяльності, готовність до постійного самовдосконалення. Готовність майбутніх вихователів до партнерської взаємодії є ключовим аспектом їхньої професійної підготовки, що передбачає набуття не тільки фахових знань, умінь, навичок, а й особистісних та професійних якостей, мотивації до здійснення співпраці з усіма учасниками освітнього процесу закладів дошкільної освіти. Формування означеної готовності – це безперервний процес, який здійснюється не тільки у процесі навчання майбутніх фахівців дошкільної освіти, а й триває протягом усієї професійної діяльності.
The author of the article has characterized the readiness for partnership interaction as a component of the professional image of future educators of preschool educational institutions. The current positions of national scientists on the professional image of preschool educators and the understanding of partnerships in the field of preschool education have been analyzed. It has been emphasized that the professional image of future preschool educators is an important aspect of their successful career, reflecting not only their appearance but also their internal qualities, professional knowledge, skills and abilities; it helps to establish trust and respect from pupils, their parents, the staff of the preschool educational institution, the public, and also increases the effectiveness of the educational process. Accordingly, one of the important components of the professional image is the readiness of future educators to cooperate in partnership with all participants in the educational process of the IPE. This is a complex phenomenon that includes: awareness of the importance of partnership with parents and other participants in the educational process, positive attitude to cooperation, motivation to establish and maintain partnerships, knowledge of the principles and forms of partnership, communication skills, ability to empathize and understand the needs of others, ability to resolve conflict situations, ability to self-analyze and evaluate the effectiveness of one's own activities, and readiness for continuous self-improvement. The readiness of future educators for partnership is a key aspect of their professional training, which involves the acquisition of not only professional knowledge, skills, abilities, but also personal and professional qualities, motivation to cooperate with all participants in the educational process of preschool educational institutions. The formation of this readiness is a continuous process that is carried out not only in the process of training future specialists in preschool education, but also continues throughout their professional activities.