Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Зміна філософської парадигми управління навчально-виховним процесом інтернатних закладів освіти України

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Покась, Віталій Петрович
dc.date.accessioned 2014-03-11T10:42:44Z
dc.date.available 2014-03-11T10:42:44Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Покась, Віталій Петрович. Зміна філософської парадигми управління навчально-виховним процесом інтернатних закладів освіти України : автореф. дис. ... докт. філософ. наук : 09.00.10 / В. П. Покась ; наук. консультант В. П. Андрущенко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. - 32 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4779
dc.description.abstract У роботі з позицій сучасної філософської методології відносно повно відтворена цілісна картина діяльності інтернатних закладів освіти України, де інтернатний заклад є поняттям, що охоплює собою систему нововведень, які істотно змінюють результати освітнього процесу. З’ясовано, що це державний заклад, який забезпечує утримання, розвиток, виховання та навчання дітей-сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування, а також дітей, які мають вади у розвитку та поведінці. Розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови виникнення інтернатних закладів освіти, розглянуто організаційно-педагогічні проблеми, визначено етапи їх становлення та розвитку. Доведено, що на всіх етапах розвитку суспільства основною причиною виникнення інтернатних закладів для соціально незахищених дітей були соціально-економічні умови. Дається характеристика всіх типів інтернатних закладів освіти (дитячих будинків, шкіл-інтернатів та ін.), аналізуються зміст, особливості організації навчально-виховного процесу, основні напрями лікувально-реабілітаційної роботи й соціального захисту дітей, кадрове забезпечення, управлінські аспекти. Вивчення історичного досвіду дозволило визначити тенденції та перспективи розвитку інтернатних закладів різних типів у сучасних умовах. Доведено, що управління навчально-виховним процесом у закладах інтернатного типу забезпечує ефективну гармонійну взаємодію керівники - вихованці - суспільство і ґрунтується на оволодінні керівником професійно-управлінською компетентністю. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation provides the present-day philosophical and methodological analysis of residential educational institution activity in Ukraine, where a residential educational institution is a concept that involves a system of innovations that significantly influence the results of the educational process. In the paper it is defined in the paper as a state institution that provides maintenance, development, education and training of orphans, children deprived of parental care and children with disabilities in development and behaviour. The paper reveals historical, social and educational prerequisites of formation of residential educational institutions; organizational and pedagogical problems are considered, and the stages of their growth and development are defined. It is proved that socio-economic conditions were the main cause of formation of residential educational institutions for disadvantaged children at all stages of society development. The author gives a characteristic of the main types of residential educational institutions (orphanages, boarding schools, etc.) The content, typical features of educational process, the main directions of treatment and rehabilitation work and social protection of children are analysed in the dissertation. The study of historical experience has allowed identifying trends and prospects of development of different types of residential educational institutions under present conditions. The author proves that the management of educational process in residential educational institutions provides effective harmonious interaction in the chain management – wards – society, which is based on mastery and managerial competence of the principal. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject інтернатні заклади ru_RU
dc.subject дитячі будинки ru_RU
dc.subject лікувально-реабілітаційна робота ru_RU
dc.subject управління навчально-виховним процесом ru_RU
dc.subject residential educational institutions ru_RU
dc.subject orphanages ru_RU
dc.subject medical and rehabilitation work ru_RU
dc.subject management of educational process ru_RU
dc.subject.classification 37.018.32+376.56 ru_RU
dc.title Зміна філософської парадигми управління навчально-виховним процесом інтернатних закладів освіти України ru_RU
dc.title.alternative The Сhange of Рhilosophical Paradigm of Educational Process in Residential Educational Institutions in Ukraine
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу