Під час повоєнної відбудови для зміцнення позитивного іміджу України на міжнародній арені та забезпечення високого рівня обслуговування як вітчизняних, так і іноземних туристів, необхідно формувати нове покоління кваліфікованих кадрів у сфері туризму. Ключовим чинником для розвитку вітчизняної туристичної та освітньої галузі є формування ефективної системи підготовки таких фахівців. Підготовка кадрів для туристичного супроводу, зокрема з числа педагогічних працівників, є багатоаспектним і складним процесом, що вимагає як глибокого теоретичного осмислення, так і практичної перевірки. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови підготовки вчителя технологій до туристичного супроводу в умовах інноваційного освітнього кластера (формування освітнього кластера «Підготовка вчителя технологій до туристичного супроводу»; забезпечення інноваційності освітнього кластера в контексті цифровізації освіти; краєзнавчий аспект як основа туристичної компетентності вчителя технологій; практичне спрямування туристичного супроводу на засадах неперервної освіти та освіти дорослих); розроблено та апробовано модель, спрямовану на розвиток підготовки вчителя технологій до туристичного супроводу в умовах інноваційного освітнього кластера; експериментально перевірено ефективність підготовки вчителя технологій до туристичного супроводу в умовах інноваційного освітнього кластера та педагогічних засад її реалізації.
Удосконалено інструментарій дослідження підготовки вчителя технологій до туристичного супроводу в умовах інноваційного освітнього кластера.
Уточнено сутність понять «готовність до туристичного супроводу», «інноваційний освітній кластер».
Подальшого розвитку набули положення щодо використання можливостей сфери туризму у професійній підготовці вчителя технологій та розвитку краєзнавчої компетентності учнів.
Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що апробовано авторський навчально-методичний комплекс підготовки вчителя технологій до туристичного супроводу в умовах інноваційного освітнього кластера.
Recently, tourism in Ukraine has become a massive socio-economic phenomenon. Its rapid development is facilitated by expanding political, economic, scientific, and cultural ties between Ukraine and other states. A wide tourism industry network has been created, and enterprises specializing in tourism are being developed. Specialists are working to promote the tourism brand of Ukraine in the world, develop domestic tourism, and improve the quality and competitiveness of the national tourism product. The scientific novelty of the results lies in the fact that for the first time the pedagogical conditions for technology teacher training for tourist support in the conditions of an innovative educational cluster have been designed and theoretically substantiated (formation of the educational cluster "Technology teacher training for tourist support"; ensuring the innovativeness of the educational cluster in the context of the digitalization of education; using the local history aspect as the basis of the technology teacher's tourist competence; practical direction of tourist support on the basis of continuing education and adult education); a model aimed at developing the training of a technology teacher for tourist support in the conditions of an innovative educational cluster has been developed and tested; the effectiveness for training a technology teacher for tourist support in the conditions of an innovative educational cluster and the pedagogical principles of its implementation have been experimentally tested.
The research tools for the preparation of technology teachers for tourist support in the conditions of an innovative educational cluster have been improved.
The essence of the concepts of "readiness for tourist support" and "innovative educational cluster" have been clarified.
The provisions on the use of tourism opportunities in the professional technology teachers’ training and the development of students' local history competence have been further developed.
The practical significance of the research results lies in the fact that the author's educational and methodological complex for technology teacher training for tourist support in the conditions of an innovative educational cluster has been tested.