Дисертація присвячена теоретичному дослідженню та емпіричному вивченню проблеми психологічних особливостей життєстійкості осіб підліткового віку в складних життєвих ситуаціях. Експериментальна робота частини емпіричного дослідження проводилась впродовж 2023–2024 рр. Підлітковий вік – це сенситивний період інтенсивних фізичних і психологічних змін, що підвищує вразливість молодої особи до стресу і долання труднощів у складних життєвих ситуаціях.
Щонайбільше в підлітковому віці формується основа життєвих навичок на майбутнє, зокрема, вміння долати труднощі і зберегти внутрішню рівновагу.
Необхідність дослідження життєстійкості осіб підліткового віку в сучасних реаліях війни зумовлено низкою чинників, які впливають на здатність сучасного підлітка адаптуватися і зберегти психологічну пружність в стресових умовах. Раннє виявлення і розвиток життєстійкості осіб підліткового віку можуть значно покращити результати психологічної адаптації підлітка, як до подій сьогодення так і суттєво вплинути на майбутнє, соціальну інтеграцію до нових умов буття, навчання в школі, взаємодію з однолітками і батьками.
The dissertation is devoted to theoretical research and empirical study of the problem of psychological features of hardiness of adolescents in difficult life situations. The experimental work of part of the empirical research was carried out during 2023-2024. Adolescence is a sensitive period of intense changes, both physical and psychological, which increases the vulnerability of a young person to stress and overcoming difficulties in difficult life situations.
At most, it is in adolescence that the foundation of life skills for the future is formed, namely the ability to overcome difficulties and maintain internal balance.
The need to study the hardiness of adolescents in the modern realities of war is due to several factors that affect the ability of a modern teenager to adapt and maintain psychological hardiness in stressful conditions. Early identification and development of hardiness in adolescents can significantly improve the results of a teenager's psychological adaptation to both current events and significantly affect the future, social integration into new living conditions, schooling, interaction with peers and parents.