У дисертації розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність представлених педагогічних умов формування виконавської компетентності студентів віолончелістів та скрипалів у процесі музично-комунікативної діяльності. Предметом особливої уваги дослідження стало обґрунтування педагогічних умов як системно-педагогічного явища, ефективність упровадження яких забезпечувалася спеціально розробленою низкою методів, що сприяли успішному формуванню виконавської компетентності студентів віолончелістів та скрипалів. Серед визначених педагогічних умов статус інтегральних формотворчих факторів було надано музично-комунікативній діяльності студентів та аналізу й застосуванню методичних принципів корифеїв віолончельної та скрипкової шкіл у становленні виконавської компетентності їх продовжувачів, наступних поколінь музикантів, віолончелістів та скрипалів та функціональних умов: 1) створення ситуацій музично-комунікативної єдності учасників освітньо-виконавського процесу та
2) спонукання до самоусвідомлення досягнення акме-професійної компетентності.
The dissertation developed, theoretically substantiated and experimentally verified the effectiveness of the presented pedagogical conditions for the formation of performance competence of cello and violin students in the process of musical-communicative activity. The subject of special attention of the research was the substantiation of pedagogical conditions as a systemic pedagogical phenomenon, the effectiveness of its implementation was ensured by a specially developed series of methods that contributed to the successful formation of the performance competence of cello and violin students. Among the identified pedagogical conditions, the status of integral formative factors was given to the students’ musical-communicative activity and the analysis and application of methodological principles of luminaries of cello and violin schools in the formation of the performance competence of their successors, the next generations of musicians, cellists and violinists, and functional conditions:
1) creating situations of musical-communicative unity of the participants of the educational-performance process and 2) encouragement to self-awareness of achieving acme-professional competence.