ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Саєнко, Тетяна Андріївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-03-17T12:17:02Z | |
dc.date.available | 2025-03-17T12:17:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Саєнко, Тетяна Андріївна. Формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта, за спеціальністю 016 Спеціальна освіта / Саєнко, Тетяна Андріївна ; наук. керівник Шульженко Діна Іванівна ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2024. – 318 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47756 | |
dc.description.abstract | Наукове дослідження присвячено проблематиці формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Теоретично обґрунтовано специфіку комунікативно-мовленнєвого дизонтогенезу у дітей з синдромом Дауна. Узагальнено прояви порушень комунікативно-мовленнєвого розвитку, властиві дітям з синдромом Дауна. Підтверджено взаємозв’язок специфіки комунікативно-мовленнєвих порушень з інтелектуальними порушеннями та особливостями психомоторного профілю у дітей цієї нозологічної групи. Запропоновано методику всебічного психолого-педагогічного вивчення стану сформованості комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей досліджуваної категорії. Визначено критерії та показники розвитку комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Виявлено рівні сформованості комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей експериментальної групи. Встановлено, що ідея формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна лежить в площині клінико-психологічних засад інтелектуальних порушень. Визначено психологічні чинники у дітей цієї нозологічної групи, які сприяють успішному впровадженню системи корекційно-розвиткового впливу щодо формування комунікативно-мовленнєвих навичок в дошкільному віці. Визначено педагогічні умови формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Спроектовано та апробовано корекційно-розвиткову програму формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна. Доведено ефективність запропонованої програми формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна шляхом порівняння дисперсій за допомогою використання статистичного методу F-критерію Фішера. | uk |
dc.description.abstract | The scientific work is devoted to the problem of formation of communication and speech skills in preschool children with Down syndrome. The specificity of communicative and speech dysontogenesis in children with Down's syndrome is theoretically substantiated. Manifestations of disorders of communication and speech development, characteristic of children with Down syndrome, are summarized. The connection between the specificity of communication and speech disorders with intellectual disorders and features of the psychomotor profile in children of this nosological group has been confirmed. A method of comprehensive psychological-pedagogical research of the state of formation of communication and speech skills in children of the studied category is proposed. The criteria and indicators of the development of communication and speech skills of preschool children with Down syndrome have been determined. The levels of formation of communication and speech skills in the children of the experimental group were revealed. It was established that the idea of formation of communication and speech skills in preschool children with Down syndrome lies in the plane of clinical and psychological foundations of intellectual disorders. The psychological factors in children of this nosological group that contribute to the successful implementation of the system of corrective and developmental influence on the formation of communicative and speech skills in preschool age have been determined. Pedagogical conditions for the formation of communication and speech skills in preschool children with Down's syndrome have been determined. A corrective and developmental program for the formation of communication and speech skills in preschool children with Down syndrome was designed and tested. The effectiveness of the proposed program for the formation of communicative and speech skills in preschool children with Down syndrome was proven by comparing variances using the Fisher F-criterion statistical method. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.subject | діти з синдромом Дауна | uk |
dc.subject | дошкільний вік | uk |
dc.subject | інтелектуальні порушення | uk |
dc.subject | комунікативно-мовленнєві навички | uk |
dc.subject | комунікативно-мовленнєвий розвиток | uk |
dc.subject | мовлення | uk |
dc.subject | спілкування | uk |
dc.subject | корекційно-розвиткова робота | uk |
dc.subject | порушення мовлення | uk |
dc.subject | особливі освітні потреби | uk |
dc.subject | психолого-педагогічний вплив | uk |
dc.subject | корекційні технології | uk |
dc.subject | методи альтернативної комунікації | uk |
dc.subject | ігрові методи | uk |
dc.subject | children with Down syndrome | uk |
dc.subject | preschool age | uk |
dc.subject | intellectual disability | uk |
dc.subject | communicative and speech abilities | uk |
dc.subject | communicative and speech development | uk |
dc.subject | speech | uk |
dc.subject | communication | uk |
dc.subject | correctional and developmental work | uk |
dc.subject | speech disorders | uk |
dc.subject | special educational needs | uk |
dc.subject | psychological and pedagogical influence | uk |
dc.subject | correctional technologies | uk |
dc.subject | alternative communication methods | uk |
dc.subject | game methods | uk |
dc.title | Формування комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку з синдромом Дауна | uk |
dc.title.alternative | Formation of communication and speech skills in preschool children with Down syndrome | uk |
dc.type | Dissertation | uk |
dc.identifier.udc | 376-056.313-053.4:[159.943.7:81’233]-043.83(043.5) |