Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савченко, Галина Віталіївна
dc.date.accessioned 2025-03-17T09:23:34Z
dc.date.available 2025-03-17T09:23:34Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Савченко, Галина Віталіївна. Формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Савченко Галина Віталіївна ; [наук. керівник Федоришин Василь Ілліч] ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 19 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47746
dc.description.abstract У дисертаційному дослідженні здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення проблеми формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу. Здійснено комплексний системний теоретико-методологічний аналіз окресленої проблеми на основі особистісно-орієнтованого, компетентнісно-регулятивного та творчо-виконавського підходів. Провідними принциповими положеннями формування досліджуваного феномена стали синергетичний, культурологічний та діалогічний принципи. Шляхом вивчення, аналізу та узагальнення провідних філософських, психологічних та педагогічних теорій і концепцій з проблеми художньої комунікації та комунікативної діяльності вчителів музичного мистецтва у дисертації подано авторське потрактування основного поняття дослідження та схарактеризовано його структуру, яка складається з низки взаємопов’язаних компонентів: мотиваційно-орієнтаційного, когнітивно-проективного та виконавсько-прогностичного. Науково обґрунтовано педагогічні умови формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу: виховання на народних традиціях; стимулювання рефлексії у майбутніх учителів музичного мистецтва; спонукання до позитивної мотивації в художньо-комунікативній діяльності. Розроблено й експериментально перевірено методику формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу, яка передбачає три етапи роботи: інформативно-спрямований, операційно-діяльнісний, творчо-результативний. За результатами впровадження розробленої експериментальної методики формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу з використанням відповідних форм, методів і прийомів роботи встановлено позитивні зрушення показників за кожним критерієм в експериментальній групі. Це підтверджує ефективність запропонованої авторської методики та доцільність її впровадження в процес музичного навчання студентів факультетів мистецтв вищих закладів освіти. uk
dc.description.abstract This dissertation presents a theoretical generalization and offers a new solution to the problem of forming communicative skills in future music art teachers during orchestral ensemble classes. A comprehensive systematic theoretical and methodological analysis of the outlined problem has been conducted, based on person-centered, competence-regulatory, and creative-performance approaches. The leading principles in the formation of the studied phenomenon were the synergistic, cultural, and dialogical principles. Through the study, analysis, and generalization of leading philosophical, psychological, and pedagogical theories and concepts on artistic communication and communicative activity of music art teachers, the dissertation provides the author’s interpretation of the core concept of the research and describes its structure, which consists of a series of interconnected components: motivational-orientational, cognitive-projective, and performance-predictive. The pedagogical factors for the formation of communicative skills in future music art teachers during orchestral ensemble classes have been scientifically substantiated: fostering national traditions; stimulating reflection in future music art teachers; and encouraging positive motivation in artistic-communicative activity. A methodology for the formation of communicative skills by future music art teachers during orchestral ensemble classes has been developed and experimentally tested. The methodology includes three stages: informative-oriented, operational-activity, and creative-resultative. As a result of implementing the developed experimental methodology for forming communicative skills in future music art teachers in orchestral ensemble classes, using appropriate forms, methods, and techniques, positive changes in the indicators for each criterion were established in the experimental group. This confirms the effectiveness of the proposed author’s methodology and its relevance for implementation in the process of music education for students of arts faculties in higher education institutions. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject комунікативні вміння uk
dc.subject майбутні учителі музичного мистецтва uk
dc.subject оркестрове музикування uk
dc.subject оркестровий колектив uk
dc.subject етапи експериментальної роботи uk
dc.subject вища мистецька освіта uk
dc.subject communicative skills uk
dc.subject future music art teachers uk
dc.subject orchestral performance uk
dc.subject orchestral ensemble uk
dc.subject stages of experimental work uk
dc.subject higher arts education uk
dc.title Формування комунікативних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва на заняттях оркестрового колективу uk
dc.title.alternative Formation of communicative skills of future music art teachers in orchestral ensemble classes uk
dc.type Abstract uk
dc.identifier.udc 378.091.3:373.011.3-051]:785.1:[37.015.31:316.454.52(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу