У статті розглянуто актуальну проблему формування підходів до підготовки фахівців з інженерії програмного забезпечення. Ця проблема ставить виклики перед вищою освітою і потребує аналізу та перегляду педагогічних підходів та технологій з метою підвищення ефективності підготовки ІТ-фахівців з цього напряму.
Показано, що підготовка з інженерії програмного забезпечення має формувати насамперед компетентності, які є характерними для всіх інженерів з програмного забезпечення в їх професійній діяльності.
Метою дослідження було вивчити та проаналізувати підходи до підготовки фахівців з інженерії програмного забезпечення та подальшим виробленням базових рекомендацій для розробників та викладачів курсів, що вивчаються фахівцями даного напряму. Сформульовано рекомендації, що містять важливі висновки з аналізу багатьох освітньо-професійних програм (ОПП) та можуть бути корисними для використання при розробці ОПП та викладачів основних курсів даного напряму підготовки.
Слід зазначити, що на дослідження і практику в галузі інженерії програмного забезпечення впливають як її базові положення в інформатиці, так і її становлення в якості самостійної інженерної дисципліни. Оскільки переважна частина досліджень у галузі програмної інженерії провадяться на факультетах чи кафедрах інформатики, то відповідно навчальні програми з інженерії програмного забезпечення також, розробляються як на факультетах, так і на навчальних кафедрах. Отже, ця дисципліна може розглядатися як інженерна галузь, що має тісніші зв’язки з інформатикою, ніж інші інженерні галузі.
Таким чином, дослідження еволюції та аналіз різних підходів до підготовки фахівців з інженерії програмного забезпечення надало можливість сформулювати базові рекомендації для розробників та викладачів курсів, які вивчаються при підготовці фахівців з даного напряму.
The article considers the current problem of developing approaches to training software engineering specialists. This problem poses challenges for higher education and requires the analysis and revision of pedagogical approaches and technologies in order to increase the effectiveness of training IT specialists in this area. It is shown that training in software engineering should form, first of all, competencies that are characteristic of all software engineers in their professional activities. The purpose of the study was to study and analyze approaches to training software engineering specialists and to further develop basic recommendations for developers and teachers of courses studied by specialists in this area. Recommendations were formulated that contain important conclusions from the analysis of many educational and professional programs (EPP) and can be useful for use in the development of EPPs and teachers of basic courses in this area of training. It should be noted that research and practice in the field of software engineering are influenced by both its basic provisions in computer science and its emergence as an independent engineering discipline. Since the majority of research in the field of software engineering is conducted at faculties or departments of computer science, software engineering curricula are also developed at faculties and departments. Therefore, this discipline can be considered as an engineering field that has closer ties to computer science than other engineering fields. Thus, the study of the evolution and analysis of different approaches to training software engineering specialists has made it possible to formulate basic recommendations for developers and teachers of courses that are studied in the training of specialists in this area.