ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Томчук, А. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T14:36:39Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T14:36:39Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Томчук, А. В. Особливості пізнавального процесу в віртуальному середовищі фахової підготовки педагогів професійного навчання / А. В. Томчук // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 163-173. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47568 | |
dc.description.abstract | Світові тенденції розвитку цифрових технологій в ХХІ столітті та їх інтеграція в усі сфери діяльності суспільства істотно вплинули й на систему професійної освіти, оновлюючи засоби, форми і методи організації навчального та виховного процесу. Статтю присвячено актуальній проблемі цифровізації освітнього процесу під час фахової підготовки педагогів професійного навчання в віртуальному освітньому середовищі закладу вищої освіти. Розглянуто специфіку віртуального освітнього середовища та його сутність, проаналізовано результати наукових праць українських та зарубіжних учених, які досліджували психолого-педагогічні умови створення сучасного віртуального простору в закладах вищої освіти, а також вплив інформаційно-комунікаційних технологій на ефективність професійно-педагогічної підготовки студентів галузі професійної освіти. Визначено, що віртуальне освітнє середовище включає в себе комплекс дидактичних принципів, інформаційно-комунікаційних ресурсів, технологічних інструментів та платформ, які підтримують навчальний процес і забезпечують ефективну комунікацію між учасниками освітнього процесу. Доведено, що віртуальне середовище сприяє підвищенню мотивації до навчально-пізнавальної діяльності, покращенню рівня емоційного сприйняття нового матеріалу та рівня самостійності студентів, розкриттю індивідуальних та творчих здібностей студентів. Зазначено, що віртуальне навчання має потенціал для значного покращення доступу до освіти, але для максимального використання його можливостей необхідно вирішити ряд технічних, педагогічних та організаційних проблем (труднощі в мотивації та самодисципліні, технічні обмеження, відсутність практичних навичок, недостатній рівень цифрової грамотності, соціальна ізоляція, зниження ефективності передачі знань та проблеми з оцінюванням тощо). | uk |
dc.description.abstract | Global trends in the development of digital technologies in the 21st century and their integration into all spheres of society have significantly influenced the system of professional education, updating the means, forms and methods of organizing the educational and educational process. This article addresses the pressing issue of the digitalization of the educational process during the professional training of vocational education teachers within the virtual learning environment of higher education institutions. The article examines the specifics and essence of the virtual learning environment and analyzes the results of scientific works by Ukrainian and foreign scholars who have researched the psychological and pedagogical conditions for creating a modern virtual space in higher education institutions, as well as the impact of information and communication technologies on the effectiveness of professional and pedagogical training of students in the field of vocational education. It is determined that the virtual learning environment encompasses a set of didactic principles, information and communication resources, technological tools, and platforms that support the learning process and ensure effective communication among participants. It has been proven that the virtual environment enhances motivation for learning and cognitive activities, improves emotional perception of new material, fosters student autonomy, and helps reveal students’ individual and creative abilities. It is noted that virtual learning has the potential to significantly improve access to education, but to fully exploit its possibilities, a number of technical, pedagogical, and organizational challenges must be addressed (motivation and self-discipline difficulties, technical limitations, lack of practical skills, insufficient digital literacy, social isolation, reduced effectiveness of knowledge transmission and assessment issues etc.). | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | віртуальне освітнє середовище | uk |
dc.subject | віртуальне навчання | uk |
dc.subject | фахова підготовка педагогів | uk |
dc.subject | пізнавальний процес | uk |
dc.subject | професійна освіта | uk |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | uk |
dc.subject | virtual learning environment | uk |
dc.subject | virtual learning | uk |
dc.subject | professional teacher training | uk |
dc.subject | cognitive process | uk |
dc.subject | vocational education | uk |
dc.subject | information and communication technologies | uk |
dc.title | Особливості пізнавального процесу в віртуальному середовищі фахової підготовки педагогів професійного навчання | uk |
dc.title.alternative | Features of the cognitive process in the virtual environment of professional teacher training for vocational education | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 378.091.3:37.091.12.011.3-051]:62/68 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.17 |