Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Толмачова, І. М.
dc.contributor.author Потапова, Н. В.
dc.date.accessioned 2025-02-14T14:34:23Z
dc.date.available 2025-02-14T14:34:23Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Толмачова, І. М. Практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / І. М. Толмачова, Н. В. Потапова // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 152-163. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47567
dc.description.abstract Актуальність статті зумовлена важливістю розв’язання протиріччя між необхідністю здійснювати практичну підготовку майбутніх учителів початкових класів в умовах сучасних викликів та відсутністю належного організаційного та змістового забезпечення даного напряму діяльності у педагогічних ЗВО. У статті узагальнено досвід організації та проведення практики “Перші дні дитини у ЗЗСО” зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 013 Початкова освіта у Комунальному закладі “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради через детальний опис перебігу практики в ході організаційного, практичного та підсумкового етапів роботи. Представлено результати анкетування майбутніх фахівців після його проведення. У ході анкетування з’ясовано, що ефективність адаптації першокласників до шкільного навчання залежить від багатьох факторів – психологічних, методичних, дидактичних, соціальних тощо. Студенти продемонстрували уміння аналізувати психологічний стан і рівень підготовки дітей до школи, виокремлювати професійно значущі знання, вміння та якості, необхідні для успішної адаптації та навчання першокласників, бачити суперечності, труднощі сучасного освітнього процесу та знаходити шляхи їх подолання. Авторами відстежено взаємозалежність організаційної та змістової складових навчальної практики, підкреслено зв’язок практики “Перші дні дитини в ЗЗСО” з іншими освітніми компонентами, з освітньою програмою спеціальності “Початкова освіта”. Запропоновано завдання, які доречно додати до змісту відповідного силабуса й запропонувати майбутнім учителям за результатами зворотного зв’язку в наступному навчальному році. uk
dc.description.abstract Relevance of the article is provided with importance of resolving contradictions between necessities of providing practical training of future primary school teachers in the conditions of modern challenges and lack of proper organizational and informative ensuring of this direction of activity in pedagogical higher educational institutions. Experience of organizing and conducting practice “Child`s First Days at School” among students of the first (bachelor) level of higher education of 01 Education/Pedagogy branch knowledge in the specialty 013 Primary Education in Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of Kharkiv Regional Council was summarized in the article through detailed description of course of practice during organizational, practical and final stages. Results of the questionnaire of future specialists after its conducting were presented. During the survey it was found out that efficiency of adaptation of first-graders to learning depended on various factors – psychological, methodical, didactic, social and so on. Students demonstrated their ability to analyze psychological state and level of preparation of children for school, to define professionally significant knowledge, skills and qualities necessary for successful adaptation and learning of first-graders, to reveal contradictions, difficulty of modern educational process and to find ways to overcome them. Authors trace interdependence of organizational and informative components of educational practice, emphasize connection between practice “Child`s First Days at School” and other educational components, educational program of specialty “Primary education”. Tasks that are appropriate to add to relevant syllabus content and propose to future teachers based on the results of feedback in the next academic year were given. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject заклад вищої освіти uk
dc.subject бакалаврський рівень uk
dc.subject практична підготовка uk
dc.subject практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” uk
dc.subject учитель початкових класів uk
dc.subject етапи навчальної практики uk
dc.subject педагогічні спостереження uk
dc.subject анкетування uk
dc.subject higher education institution uk
dc.subject bachelor level uk
dc.subject practical training uk
dc.subject practice “Child`s First Days at School” uk
dc.subject primary school teacher uk
dc.subject stages of educational practice uk
dc.subject pedagogical observations uk
dc.subject questionnaire uk
dc.title Практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів uk
dc.title.alternative A practice “Child`s First Days at School” as a component of professional development of future primary school teachers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.33-027.22:373.3.091.321(045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.16


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics