ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Толмачова, І. М.![]() |
|
dc.contributor.author | Потапова, Н. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T14:34:23Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T14:34:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Толмачова, І. М. Практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів / І. М. Толмачова, Н. В. Потапова // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 152-163. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47567 | |
dc.description.abstract | Актуальність статті зумовлена важливістю розв’язання протиріччя між необхідністю здійснювати практичну підготовку майбутніх учителів початкових класів в умовах сучасних викликів та відсутністю належного організаційного та змістового забезпечення даного напряму діяльності у педагогічних ЗВО. У статті узагальнено досвід організації та проведення практики “Перші дні дитини у ЗЗСО” зі здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 013 Початкова освіта у Комунальному закладі “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради через детальний опис перебігу практики в ході організаційного, практичного та підсумкового етапів роботи. Представлено результати анкетування майбутніх фахівців після його проведення. У ході анкетування з’ясовано, що ефективність адаптації першокласників до шкільного навчання залежить від багатьох факторів – психологічних, методичних, дидактичних, соціальних тощо. Студенти продемонстрували уміння аналізувати психологічний стан і рівень підготовки дітей до школи, виокремлювати професійно значущі знання, вміння та якості, необхідні для успішної адаптації та навчання першокласників, бачити суперечності, труднощі сучасного освітнього процесу та знаходити шляхи їх подолання. Авторами відстежено взаємозалежність організаційної та змістової складових навчальної практики, підкреслено зв’язок практики “Перші дні дитини в ЗЗСО” з іншими освітніми компонентами, з освітньою програмою спеціальності “Початкова освіта”. Запропоновано завдання, які доречно додати до змісту відповідного силабуса й запропонувати майбутнім учителям за результатами зворотного зв’язку в наступному навчальному році. | uk |
dc.description.abstract | Relevance of the article is provided with importance of resolving contradictions between necessities of providing practical training of future primary school teachers in the conditions of modern challenges and lack of proper organizational and informative ensuring of this direction of activity in pedagogical higher educational institutions. Experience of organizing and conducting practice “Child`s First Days at School” among students of the first (bachelor) level of higher education of 01 Education/Pedagogy branch knowledge in the specialty 013 Primary Education in Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of Kharkiv Regional Council was summarized in the article through detailed description of course of practice during organizational, practical and final stages. Results of the questionnaire of future specialists after its conducting were presented. During the survey it was found out that efficiency of adaptation of first-graders to learning depended on various factors – psychological, methodical, didactic, social and so on. Students demonstrated their ability to analyze psychological state and level of preparation of children for school, to define professionally significant knowledge, skills and qualities necessary for successful adaptation and learning of first-graders, to reveal contradictions, difficulty of modern educational process and to find ways to overcome them. Authors trace interdependence of organizational and informative components of educational practice, emphasize connection between practice “Child`s First Days at School” and other educational components, educational program of specialty “Primary education”. Tasks that are appropriate to add to relevant syllabus content and propose to future teachers based on the results of feedback in the next academic year were given. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk |
dc.subject | бакалаврський рівень | uk |
dc.subject | практична підготовка | uk |
dc.subject | практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” | uk |
dc.subject | учитель початкових класів | uk |
dc.subject | етапи навчальної практики | uk |
dc.subject | педагогічні спостереження | uk |
dc.subject | анкетування | uk |
dc.subject | higher education institution | uk |
dc.subject | bachelor level | uk |
dc.subject | practical training | uk |
dc.subject | practice “Child`s First Days at School” | uk |
dc.subject | primary school teacher | uk |
dc.subject | stages of educational practice | uk |
dc.subject | pedagogical observations | uk |
dc.subject | questionnaire | uk |
dc.title | Практика “Перші дні дитини у ЗЗСО” як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів | uk |
dc.title.alternative | A practice “Child`s First Days at School” as a component of professional development of future primary school teachers | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 378.091.33-027.22:373.3.091.321(045) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.16 |