ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Савченко, Юлія Олександрівна![]() |
|
dc.contributor.author | Савченко, Регіна Анатоліївна![]() |
|
dc.contributor.author | Сохань, Максим Олександрович![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T14:29:08Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T14:29:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Савченко, Ю. О. Особливості методики вокального навчання студентів-акторів у закладах вищої освіти / Ю. О. Савченко, Р. А. Савченко, М. О. Сохань // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 122-132. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47564 | |
dc.description.abstract | У статті розглядаються особливості методики вокального навчання студентів-акторів за освітньо-професійною програмою “Акторське мистецтво” Київської муніципальної академії естрадного та циркового мистецтв, яка націлена на підготовку акторів театру, закладів культури та мистецтва, артистів розмовного жанру, а також викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів. Наголошується на потребі в оптимізації освітнього процесу та впровадження нових підходів до викладання дисципліни “Вокал”. На думку автора, успішне формування компетенцій у галузі вокального мистецтва буде реалізовано лише за умови активізації образного мислення, уяви, музично-стильових та театрально-образних уявлень, регулярного збагачення естетичного, пізнавального досвіду. Автором представлена та апробована методика поетапного вокального навчання студентів-акторів з урахуванням їхньої професійної специфіки. “Зерном” розробленої методики є введення в педагогічний процес навчання вокалу спеціальних фізичних вправ, спрямованих на зняття м’язових затисків, усвідомленого чергування напруги та розслаблення м’язів, що у свою чергу стає необхідним для правильного голосоутворення. Опорний принцип методики: у вільному тілі – вільний голос. Основним у представленій методиці є формування базових співочих навичок, задля чого використовуються: 1) спеціальні фізичні вправи, що сприяють зняттю зайвої м’язової напруги та закріплення навички глибокого та легкого дихання; 2) традиційні вокальні вправи у поєднанні з методом “фізичних дій”, що мають на увазі реалізацію образу (заданого емоційним посилом викладача) через рух і голос; 3) робота над різнохарактерними вокальними творами у русі, що дозволяє студентам-акторам зберегти рівне, кантиленне звучання незалежно від фізичного навантаження. Запропонована методика вокального навчання органічно поєднується з основними практичними дисциплінами освітньо-професійної програми “Акторське мистецтво, а майбутні фахівці одержують другу спеціальність викладача початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів на основі однієї психофізіологічної бази. | uk |
dc.description.abstract | The article goes over the peculiarities of the methodology of vocal training of student actors in the educational and professional program “Acting” of Kyiv Municipal Academy of Performing and Circus Arts, which is aimed at training actors – theater, culture and art institutions, spoken word artists, as well as teachers of primary specialized art educational institutions. The author emphasizes the need to optimize the educational process and introduce new approaches to teaching the discipline of “Vocal”. According to the author, the successful formation of competencies in the field of vocal art will be achieved only if figurative thinking, imagination, musical-stylistic and theatrical-figurative performances are activated, and aesthetic and cognitive experience is regularly enriched. The author presents and tests a methodology for phased vocal training of student actors, taking into account their professional specifics. The “seed” of the developed methodology is the introduction of special physical exercises into the pedagogical process of vocal training aimed at relieving muscle clamps, conscious alternation of tension and muscle relaxation, which in turn becomes necessary for proper voice formation. The basic principle of the methodology is that a free body means a free voice. The main thing in the presented methodology is the formation of basic singing skills, for which the following are used: 1) special physical exercises that help to relieve excessive muscle tension and consolidate the skill of deep and easy breathing; 2) traditional vocal exercises in combination with the method of “physical activities”, which involve the realization of an image (given by the teacher’s emotional message) through movement and voice; 3) work on various vocal pieces in motion, which allows student actors to maintain a smooth, cantilena sound regardless of physical activity. The proposed methodology of vocal training is organically combined with the main practical disciplines of the educational and professional program “Acting”, and future specialists receive a second specialization of a teacher of primary specialized art educational institutions on the basis of one psychophysiological base. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | вокальне навчання | uk |
dc.subject | студенти-актори | uk |
dc.subject | акторська майстерність | uk |
dc.subject | вокальні навички | uk |
dc.subject | поетапна методика | uk |
dc.subject | vocal training | uk |
dc.subject | student actors | uk |
dc.subject | acting skills | uk |
dc.subject | vocal skills | uk |
dc.subject | phased methodology | uk |
dc.title | Особливості методики вокального навчання студентів-акторів у закладах вищої освіти | uk |
dc.title.alternative | Features of vocal training methods for actor students in institutions of higher education | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 378.091.33:784 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.13 |