ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Романчук, Алла Іллівна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T14:27:16Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T14:27:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Романчук, А. І. Теоретичні засади технологій управління освітнім процесом у початковій школі / А. І. Романчук // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 114-121. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47563 | |
dc.description.abstract | У процесі дослідження встановлено, що технології управління в початковій школі – це сукупність прийомів, методів, та інструментів, які застосовуються для організації освітнього процесу з метою досягнення поставлених цілей. Вони базуються на системному підході, який враховує особливості молодшого шкільного віку, психолого-педагогічні закономірності та інноваційні підходи до навчання. Автором у ході дослідження теоретичних засад технологій управління у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) з’ясовано, що воно включає вивчення різноманітних аспектів, таких як організаційні підходи, педагогічні теорії, методологічні основи та управлінські технології. Найбільш поширеними науковими підходами у соціально-педагогічних дослідженнях та практиці визначено такі: системний, компетентнісний, інноваційний, особистісно-орієнтований, емпіричний. Встановлено, що ефективність управління освітнім процесом у початковій школі забезпечується науковим підходом, застосуванням сучасних технологій і методик, а також інтеграцією всіх учасників освітнього процесу. Ці теоретичні засади формують основу для побудови якісної, інклюзивної та інноваційної освіти. Визначено, що технології управління освітнім процесом у початковій школі є багатогранною системою, що інтегрує сучасні наукові досягнення, інновації та орієнтацію на особистість учня. Автором статті встановлено, що жоден із існуючих в педагогічній науці і практиці наукових підходів окремо взятий не дає оптимального результату ефективності управління початковою школою. Кожен із проаналізованих підходів має свої переваги й обмеження. Оптимальним, на думку автора, є використання їхньої комбінації, що дозволить досягти не лише академічних результатів, а й виховати гармонійно розвинену особистість. | uk |
dc.description.abstract | In the process of research, it was established that management technologies in primary school are a set of techniques, methods, and tools that are used to organize the educational process in order to achieve the set goals. They are based on a systemic approach that takes into account the peculiarities of the younger school age, psychological and pedagogical patterns and innovative approaches to learning. The author, during the study of the theoretical foundations of management technologies in general secondary education institutions (SSE), found that it includes the study of various aspects, such as organizational approaches, pedagogical theories, methodological foundations and management technologies. The most common scientific approaches in socio-pedagogical research and practice are: systemic, competency-based, innovative, personality-oriented, empirical. It was established that the effectiveness of management of the educational process in primary school is ensured by a scientific approach, the use of modern technologies and methods, as well as the integration of all participants in the educational process. These theoretical principles form the basis for building high-quality, inclusive and innovative education. It is determined that the technologies of managing the educational process in primary school are a multifaceted system that integrates modern scientific achievements, innovations and orientation on the student’s personality. The author of the article found that none of the existing scientific approaches in pedagogical science and practice, taken separately, gives the optimal result of the effectiveness of primary school management. Each of the analyzed approaches has its own advantages and limitations. The optimal, in the author’s opinion, is the use of their combination, which will allow achieving not only academic results, but also to educate a harmoniously developed personality. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | технології | uk |
dc.subject | технології управління в початковій школі | uk |
dc.subject | управлінські інноваційні технології | uk |
dc.subject | управління навчальним закладом | uk |
dc.subject | technologies | uk |
dc.subject | management technologies in primary school | uk |
dc.subject | management innovative technologies | uk |
dc.subject | management of an educational institution | uk |
dc.title | Теоретичні засади технологій управління освітнім процесом у початковій школі | uk |
dc.title.alternative | Тheoretical principles of technologies for management of the educational process in primary school | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 373.3.091.2:005.342-047.64 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.12 |