ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кучин, Ю. Л.![]() |
|
dc.contributor.author | Власенко, О. М.![]() |
|
dc.contributor.author | Кучеренко, І. І.![]() |
|
dc.contributor.author | Микитенко, П. В.![]() |
|
dc.contributor.author | Мельник, О. М.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-14T14:10:37Z | |
dc.date.available | 2025-02-14T14:10:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Аналіз нормативно-правових актів щодо актуальних питань підготовки фахівців галузі охорона здоров’я та соціальне забезпечення: виклики та перспективи / Ю. Л. Кучин, О. М. Власенко, І. І. Кучеренко, П. В. Микитенко, О. М. Мельник // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 55-69. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47557 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена актуальним питанням підготовки фахівців галузей охорона здоров’я та соціальне забезпечення. Також проаналізовано сучасні законодавчі та підзаконні акти, які регламентують їх підготовку. Першим викликом для медичної освіти України стала пандемія COVID-19, заклади вищої медичної освіти змушені були швидко пристосовуватися до нових умов навчання, шукати нові форми, засоби, методи та ресурси для забезпечення якісного надання освітніх послуг. Наступним викликом стало введення воєнного стану на території України 24 лютого 2024 р. Внаслідок цих подій вітчизняна система вищої медичної освіти знаходиться на шляху складних випробувань та вимушених трансформацій. Приєднання до системи європейської статистики вимагає реструктуризації української системи обліку підготовки фахівців. За останній рік було прийнято низку законів та постанов, що впливають та регулюють підготовку майбутніх фахівців, що надаватимуть медичну допомогу. До них належать Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу”, Постанова Кабінету міністрів України “Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти” та Концептуально-референтна рамка цифрових компетентностей працівників сфери охорони здоров’я та забезпечення розвитку інформаційної культури, цифрової грамотності (цифрової освіченості), кібербезпеки і кібергігієни працівників сфери охорони здоров’я. Відтак Урядом схвалено новий перелік галузей знань та спеціальностей, які оновлено з метою узгодження з міжнародними стандартами. Формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти попередньо регламентуватиметься Наказом Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Переліку спеціальностей, здобуття ступеня освіти з яких необхідне для доступу до професій, для яких запроваджено додаткове регулювання”. | uk |
dc.description.abstract | The article is devoted to topical issues of training specialists in the fields of health care and social security. Modern legislative and by-laws that regulate their preparation are also analyzed. The first challenge for medical education in Ukraine was the COVID-19 pandemic, higher medical education institutions were forced to quickly adapt to new learning conditions, look for new forms, means, methods and resources to ensure quality provision of educational services. The next challenge was the introduction of martial law on the territory of Ukraine on February 24, 2024. As a result of these events, the domestic system of higher medical education is on the path of difficult tests and forced transformations. Joining the European statistics system requires the restructuring of the Ukrainian system of accounting for the training of specialists. Over the past year, a number of laws and regulations have been adopted that affect and regulate the training of future healthcare professionals. These include the Law of Ukraine “On Amendments to Certain Laws of Ukraine Regarding the Development of Individual Educational Trajectories and Improvement of the Educational Process”, the Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Amendments to the List of Fields of Knowledge and Specialties for the Training of Applicants of Higher and Vocational Pre-Higher Education” and Conceptual and reference framework of digital competencies of health care workers and ensuring the development of information culture, digital literacy (digital education), cyber security and cyber hygiene of health care workers. Therefore, the Government approved a new list of fields of knowledge and specialties, which were updated in order to harmonize with international standards. The formation of the individual educational trajectory of those seeking higher education will be preliminarily regulated by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine “On approval of the List of specialties, obtaining an education degree from which is necessary for access to professions for which additional regulation has been introduced." | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | галузь знань | uk |
dc.subject | спеціальність | uk |
dc.subject | індивідуальна освітня траєкторія | uk |
dc.subject | забезпечення якості освіти | uk |
dc.subject | фахівці галузі охорони здоров’я | uk |
dc.subject | фахівці галузі соціальне забезпечення | uk |
dc.subject | цифрова компетентність | uk |
dc.subject | field of knowledge | uk |
dc.subject | specialty | uk |
dc.subject | individual educational trajectory | uk |
dc.subject | quality assurance of education | uk |
dc.subject | specialists in the field of health care | uk |
dc.subject | specialists in the field of social security | uk |
dc.subject | digital competence | uk |
dc.title | Аналіз нормативно-правових актів щодо актуальних питань підготовки фахівців галузі охорона здоров’я та соціальне забезпечення: виклики та перспективи | uk |
dc.title.alternative | Analysis of regulatory and legal acts regarding current issues of training of specialists in the industry of health care and social security: challenges and prospects | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 342.924-047.44:005.963.1:614+364 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.06 |