Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Роль сюжетно-рольових ігор у навчанні дошкільнят основам особистої гігієни та здорового способу життя

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ваколя, З. М.
dc.date.accessioned 2025-02-13T11:05:30Z
dc.date.available 2025-02-13T11:05:30Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ваколя, З. М. Роль сюжетно-рольових ігор у навчанні дошкільнят основам особистої гігієни та здорового способу життя / З. М. Ваколя // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2024. – Вип. СLVIII (158). – С. 5-12. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47537
dc.description.abstract У статті розглядається значення сюжетно-рольових ігор для процесу навчання та формування основ особистої гігієни та здорового способу життя у дітей дошкільного віку. Визначено такі поняття як “здоров’я” та “здоровий спосіб життя”. Автором даної статті підкреслюється значущість гри для розвитку дошкільників та зазначається, що гра представляє собою головну провідну діяльність дітей дошкільного віку природний і є дієвим методом для ефективного засвоєння знань, звичок та навичок. Також автором визначено, що сюжетно-рольова гра представляє собою процес реалізації образної гри за задумом дошкільнят й розгортається шляхом розігрування ними сюжету та ролей. Така діяльність сприяє розвитку уяви, а також мотивації для дотримання нових набутих навичок особистої гігієни та здорового способу життя у повсякденні дошкільнят. Зазначено, що в результаті використання сюжетно-рольових ігор діти легко засвоюють такі важливі гігієнічні практики, як миття рук перед їжею, догляд за власним тілом та інші базові правила гігієни, що складають позитивний вплив на збереження здоров’я. Також, автором підкреслюється що в процесі прийняття дошкільнятами участі у грі відбувається формування їх відповідального ставлення до свого здоров’я, що постає фактором, що допомагає їм усвідомити вплив власних дій на загальний стан свого організму і його здоров’я. Отже, у підсумку статті автором зроблено висновок, щодо важливості впливу сюжетно-рольової гри, як значущого елементу виховної роботи, що несе комплексний вплив на розвиток дітей дошкільного віку та сприяє формуванню у них підґрунтя для ведення здорового способу життя. Таким чином, сюжетно-рольові ігри не лише допомагають дошкільнятам засвоїти правила особистої гігієни, але й позитивно впливають на розвиток здатності самоконтролю, комунікації, співпраці, що створює забезпечення міцної основи для їх подальшого розвитку. uk
dc.description.abstract This article examines the significance of story-based role-playing games for the learning process and the formation of the basics of personal hygiene and a healthy lifestyle in preschool children. Concepts such as “health” and “healthy lifestyle” are defined. The author of this article emphasizes the importance of play for the development of preschoolers and notes that play is the primary leading activity for young children, serving as a natural and effective method for the efficient assimilation of knowledge, habits, and skills. The author also identifies that story-based role-playing games represent the process of imaginative play created by preschoolers and unfold through enacting stories and roles. Such activities contribute to the development of imagination and motivate children to maintain newly acquired personal hygiene and healthy lifestyle skills in their daily lives. It is noted that as a result of using story-based role-playing games, children easily adopt important hygienic practices such as washing hands before meals, taking care of their bodies, and following other basic hygiene rules, which positively impact health maintenance. Additionally, the author highlights that participation in these games helps foster a responsible attitude toward health, enabling children to understand the impact of their actions on their overall physical condition and well-being. In conclusion, the author underscores the importance of the impact of story-based role-playing games as a significant element of educational work, which has a comprehensive effect on the development of preschool children and contributes to forming a foundation for leading a healthy lifestyle. Thus, story-based role-playing games not only help preschoolers learn personal hygiene rules but also positively influence the development of self-control, communication, and cooperation, providing a solid foundation for their future growth. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject сюжетно-рольові ігри uk
dc.subject діти дошкільного віку (дошкільнята) uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject здоровий спосіб життя uk
dc.subject особиста гігієна uk
dc.subject story role-playing games uk
dc.subject children of preschool age (preschoolers) uk
dc.subject health uk
dc.subject healthy lifestyle uk
dc.subject personal hygiene uk
dc.title Роль сюжетно-рольових ігор у навчанні дошкільнят основам особистої гігієни та здорового способу життя uk
dc.title.alternative The role of story-role playing games in teaching preschool children the fundamentals of personal hygiene and a healthy lifestyle uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.2:373.23:613.4:159.922.72
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу