ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гончаренко, Катерина Сергіївна![]() |
|
dc.contributor.author | Марченко, Вероніка Сергіївна![]() |
|
dc.contributor.author | Волосевич, Катерина Олексіївна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2025-02-11T12:53:11Z | |
dc.date.available | 2025-02-11T12:53:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Гончаренко, К. С. Роль ідеології у візуальній культурі сьогодення (на прикладі українського кінематографу) / К. С. Гончаренко, В. С. Марченко, К. О. Волосевич // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 4 (12). – С. 313-318. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47496 | |
dc.description.abstract | У сучасному світі візуальна культура відіграє надзвичайно важливу роль. Насамперед вона є джерелом, яке має найбільший вплив на формування суспільної свідомості й ідентичності. Це відбувається завдяки тому, що мислення через візуальні образи є найбільш відповідним сучасній людині. Сприйняття контенту через меми, короткі відео, фото тощо виступає чи не єдиним джерелом отримання інформації, отже, і формування на її основі стійких форм вражень, уявлень чи ідентифікаційних маркерів. Кіно теж можна назвати одним із найвпливовіших елементів цієї культури. Воно не лише відображає реальність, але й активно виражає ідеологічні наративи, які домінують у суспільстві. Українське кіно, проходячи крізь складні історичні та політичні етапи свого формотворення, стало важливим засобом трансляції ідеології, що відображає: національне прагнення, історичну пам’ять і культурні цінності. Мета розвідки полягає в тому, щоби дослідити необхідність і роль ідеології у візуальній культурі, зокрема в українському кінематографі сьогодення. З-поміж головних завдань украй важливим є розкриття сутності впливу ідеологічних аспектів на формування національної ідентичності та суспільних настроїв. Методологія дослідження побудована на аналітиці ситуації українського контексту кіноіндустрії, а також на інтерпретації кінокартин. Наукова новизна полягає в ревізії ситуації українського кіно: аналіз різних жанрів і нових героїв, зокрема жіночих, і необхідність ідеології у зв’язку з новим суспільним запитом. Висновок умотивований аналізом стану українського кінематографу початку 2022 року й усвідомленням українцями необхідності створення власного якісного кіно, яке сприятиме формуванню національної ідентичності та розвитку свідомого суспільства, замість копіювання іноземних культурних трендів. | uk |
dc.description.abstract | In the modern world visual culture plays an extremely important role. First of all, it is the source that has the greatest influence on the formation of social consciousness and identity. This is due to the fact that thinking through visual images is most appropriate for a modern person. Perception of content through memes, short videos, photos, etc. is therefore almost the only source of obtaining information, and hence the formation of stable forms of impressions, ideas or identification markers based on it. Cinema can also be called one of the most influential elements of this culture. It not only reflects reality, but also actively expresses the ideological narratives that dominate in society. Ukrainian cinema, passing through complex historical and political stages of its formation, has become an important means of broadcasting ideology, which reflects national aspiration, historical memory and cultural values. The purpose of the article is to investigate the necessity and role of ideology in visual culture, in particular in contemporary Ukrainian cinema. Among the main tasks, it is extremely important to reveal the essence of the influence of ideological aspects on the national identity formation and public attitudes. The research methodology – analysis of the situation of the Ukrainian cinema context, interpretation of films. The scientific novelty consists in the revision of the situation of Ukrainian cinema, the analysis of various genres and new heroes, in particular female heroes, and the need for ideology in connection with the new social demand. Conclusion. The publication analyzes the connection with the start of the war in 2022 and Ukrainians’ awareness of the need to create their own high-quality cinema, which will contribute to the formation of national identity and the development of a conscious society, instead of copying foreign cultural trends. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | візуальна культура | uk |
dc.subject | ідентичність | uk |
dc.subject | свідомість | uk |
dc.subject | інформація | uk |
dc.subject | кіно | uk |
dc.subject | наративи | uk |
dc.subject | ідеологія | uk |
dc.subject | visual culture | uk |
dc.subject | identity | uk |
dc.subject | consciousness | uk |
dc.subject | information | uk |
dc.subject | cinema | uk |
dc.subject | narratives | uk |
dc.subject | ideology | uk |
dc.title | Роль ідеології у візуальній культурі сьогодення (на прикладі українського кінематографу) | uk |
dc.title.alternative | The role of ideology in today’s visual culture (on the example of ukrainian cinematography) | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 316:43 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.4.37 |