Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Становлення життєтворчості особистості в контексті модернізації української освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Джура, Олександр Дмитрович
dc.date.accessioned 2014-03-06T12:16:48Z
dc.date.available 2014-03-06T12:16:48Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Джура, Олександр Дмитрович. Становлення життєтворчості особистості в контексті модернізації української освіти : автореф. дис. ... докт. філософ. наук : 09.00.10 / О. Д. Джура ; наук. консультант В. П. Андрущенко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2012. - 32 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4748
dc.description.abstract У дисертації аналізується роль освіти, як чинника життєтворчості особистості в умовах сучасних викликів глобалізованого світу; виділено основні чинники цього процесу, їх взаємозв’язок і взаємодія; напрями її еволюції у інформаційну добу та особливості реалізації в українському суспільстві. Сьогодні стає дедалі очевиднішою теза про те, що особистість повинна ставати активним творцем свого життя в умовах постійних змін, має бути озброєна ефективними технологіями життєтворчості і володіти досвідом передбачення нових тенденцій у розвитку суспільства загалом та конкретної особистості зокрема. Доведено, що на життєтворчість особистості впливають такі чинники, як родинне і громадське виховання, засоби масової інформації і культури, релігія і наука, освіта, інші форми суспільної свідомості та досвіду; вплив освіти є найбільш дієвим, адже саме в освіті й через освіту людина цілеспрямовано й під керівництвом вчителя здобуває знання, формує власний світогляд, отримує суспільно значиме виховання. Освіта, перетворюючись завдяки новітнім інноваційно-гуманістичним і особистісно-орієнтованим педагогічним методикам, технологіям і світоглядним принципам на простір життєтворчості особистості, перетворюється на буттєво-необхідний елемент людського життя. На засадах формування духовності через феномен освіти і має бути зорієнтована підготовка людини до життя в сучасному відкритому суспільстві, оскільки освіта найактивніше збирає й аналізує інформацію. У широкому призначенні освіта є «наповненням» індивіда інформацією і зразками кращого практичного досвіду. Саме освіта є гарантом індивідуального розвитку і водночас плекає інтелектуальний та духовний потенціал нації, а сьогодні ще й формує громадян відкритого демократичного суспільства, яке становить ідеал для значної частини людства. ru_RU
dc.description.abstract The thesis analyses the role of education as individual creativity factor in the context of modern challenges of globalized world; the main factors of this process, their interconnection and interaction; tendencies of its evolution at information age and implementation features of Ukrainian society. Today thesis about the importance of becoming an active creator of life in the context of regular changes is more obvious. An individual must be equipped with efficient technologies of creativity and be able to predict some new tendencies of society development in general and of one particular person. It is proved that such factors as family and public education, mass media and mass culture, religion and science, education, other forms of social consciousness and experience influence individual creativity. The influence of education is most efficient, because only in and by means of education, the individual assisted by teacher acquires knowledge, forms one’s own world outlook, get socially important education. Due to the latest innovative humanistic and personally oriented teaching methods, technologies and ideological principles, education transforms into individual creativity space, and also into a vital element of human life. The basis of the process of getting the person ready for mature life is spirituality seen through the phenomenon of education, as education gathers and analyses information most actively. In its broad sense, education is a process of filling the individual with information and samples of best practical experience. Education is a guarantee of individual development and at the same time nourishes intellectual and spiritual potential of society, and today it forms the citizens of open democratic society, which is ideal for the major part of mankind. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject освіта ru_RU
dc.subject духовна сутність освіти ru_RU
dc.subject життєтворчість особистості ru_RU
dc.subject життєвий шлях ru_RU
dc.subject мистецтво жити ru_RU
dc.subject Болонський процес ru_RU
dc.subject глобалізація ru_RU
dc.subject демократизація ru_RU
dc.subject education ru_RU
dc.subject spiritual essence of education ru_RU
dc.subject individual creativity ru_RU
dc.subject lifeline ru_RU
dc.subject the art of living ru_RU
dc.subject the Bologna process ru_RU
dc.subject globalization ru_RU
dc.subject democratization ru_RU
dc.subject.classification 37.015.324:378.091 ru_RU
dc.title Становлення життєтворчості особистості в контексті модернізації української освіти ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу