Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гончаров, Володимир Іванович
dc.date.accessioned 2014-03-06T12:03:54Z
dc.date.available 2014-03-06T12:03:54Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Гончаров, Володимир Іванович. Світоглядно-культурологічна матриця українського вчителя : автореферат дис. ... докт. філософ. наук : 09.00.10 / В. І. Гончаров ; наук. консультант В. П. Андрущенко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 34 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4747
dc.description.abstract У дисертації аналізуються проблеми та перспективи підготовки нового українського вчителя; підкреслюється роль та значення його професійної підготовки, формування дискурсного мислення та мовних компетенцій. Підготовка учителя в педагогічному університеті здійснюється не ізольовано від суспільства, а в органічному зв’язку з ним. Зрозуміло, змістовну основу цього процесу визначають надбання (знання), здобуті в лоні науки. Однак, він не може не враховувати історичні традиції і загальний спосіб життя, виробничі і політичні відносини, соціальний досвід та надбання культури. Особливе навантаження у цьому вимірі покладається на культуру. І це – закономірно. Вчитель є носієм не тільки знання, але й культури; він не тільки навчає, але й виховує, формує ціннісний світ особистості, підвалини якого створюються в лоні культури. А це означає, що культура є своєрідною матрицею процесу підготовки учителя. Вдосконалення підготовки сучасного вчителя розглядається з огляду на формування у нього високого професіоналізму, а також таких духовно-моральних цінностей, як демократизм, громадянська компетентність та толерантність. Наголошується, що толерантність як характеристика «нового вчителя» логічно узгоджується з такою рисою його підготовки, як людиноцентризм. Розглядаються аксіологічні підходи в підготовці студентів як створення системи відбору, трансляції і формування у майбутніх фахівців провідних цінностей гуманістичної спрямованості, роль вчителя у цій системі. Професійно-етична модель сучасного вчителя, будучи зразком відношення педагога до своєї професії, виконує функції педагогічного ідеалу (ціннісно-орієнтуючу, формуючу, регулятивну, стимулюючу). Саме цим і визначається її роль у формуванні сучасного вчителя. Підготовка нового вчителя розглядається з огляду на необхідність формування у нього науково-дослідницьких і творчих потенцій, їх застосування в навчально-виховному процесі, вихованні відповідних здібностей учнів. Аналізуються відповіді процесу підготовки нового учителя на виклики ринкових відносин, що утверджуються у вітчизняному життєвому просторі. ru_RU
dc.description.abstract The author analyses the problems and prospects of developing a new Ukrainian teacher, emphasizes the role and importance of the teacher’s training, discursive thinking and language skills formation. Teacher training in the pedagogical university is never carried out in isolation from society but in organic connection with it. It is obvious that the content basis of this process is determined by knowledge gained in the field of science. Moreover, the historical traditions and common way of life, industrial and political relations, social experience and cultural heritage cannot be ignored. It is culture that is especially loaded in this dimension. And this is only natural. The teacher is not only a bearer of knowledge but of culture as well; the teacher does not only teach but also educate, creates a world of the individual’s values, which foundations are established in the heart of culture. And this means that culture is a kind of matrix of the teacher training process. Improvements in modern teacher training are considered from the point of view of high professionalism formation and also include such spiritual and moral values as democracy, civic competence and tolerance. Tolerance is emphasized as a characteristic feature of «a new teacher» and is logically consistent with such aspect of training as anthropocentrism. The thesis considers such axiological approaches to student training as a system of selection, translation and formation of leading humanistic values of future professionals, teacher’s role in the system. Professional and ethical model of the modern teacher is an example of teacher’s attitude to profession and carries out functions of pedagogical ideal (value-orienting, formative, regulatory, stimulating). That is what determines its role in shaping the modern teacher. Training of new teachers is considered from the point of view of the necessity of forming the research and creative potentials, their usage in the educational process, and in development of relevant abilities of students. The paper analyses the responses of the new teacher training process to the challenges of market relations which are established in domestic living space. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject людина ru_RU
dc.subject освіта ru_RU
dc.subject учитель ru_RU
dc.subject навчання ru_RU
dc.subject виховання ru_RU
dc.subject демократизм ru_RU
dc.subject громадянська компетентність ru_RU
dc.subject толерантність ru_RU
dc.subject human being ru_RU
dc.subject education ru_RU
dc.subject teacher ru_RU
dc.subject study ru_RU
dc.subject upbringing ru_RU
dc.subject democracy ru_RU
dc.subject civic competence ru_RU
dc.subject tolerance ru_RU
dc.subject.classification 1:37.091.12.011.3-051 ru_RU
dc.title Світоглядно-культурологічна матриця українського вчителя. ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу