Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Розвиток мотиваційної спрямованості до здорового способу життя як складова адаптивного навчання студентів педагогічних спеціальностей

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Шеремет, Інеса Володимирівна
dc.contributor.author Василенко, Катерина Сергіївна
dc.date.accessioned 2025-01-27T08:16:49Z
dc.date.available 2025-01-27T08:16:49Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Шеремет, І. В. Розвиток мотиваційної спрямованості до здорового способу життя як складова адаптивного навчання студентів педагогічних спеціальностей / І. В. Шеремет, К. С. Василенко // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова ; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2024. – Вип. 7 (2-2024). Том 2. – С. 126-136. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47306
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню проблеми розвитку мотиваційної спрямованості до здорового способу життя майбутніх педагогів у контексті використання технології адаптивного навчання. Було проведено аналіз сучасної педагогічній теорії та практики із означеного питання, наведено Результати аналізу освітніх програм педагогічних спеціальностей у контексті мотиваційної спрямованості до здорового способу життя (на прикладі освітніх програм освітнього ступеню «бакалавр», за якими здійснюється підготовка педагогічних фахівців в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова спеціальностей 012 «Дошкільна освіта», 013 «Початкова освіта», 014 «Середня освіта (Здоров’я людини)», 014 «Середня освіта (Фізична культура)». У межах здійснення аналізу переліку компетентностей за кожною з вищеперерахованих освітніх програм, основна увага приділена наявності серед них тих, що безпосередньо пов’язані зі здатністю здобувачів освіти вирішувати завдання, пов’язані із здоров’ям, зокрема його збереженням, зміцненням, формуванням, популяризацією здорового способу життя, запобіганням шкідливих звичок та професійному вигоранню. Результати аналізу засвідчили об’єктивну потребу упровадження в освітній процес здоров’язбережувальних технологій з метою розвитку у здобувачів вищої педагогічної освіти мотиваційної спрямованості до здорового способу життя як ознаки адаптивності у майбутній професійній діяльності. Для цього необхідним є: забезпечення інтеграції знань із  різних дисциплін у змісті та структурі освітніх програм педагогічних спеціальностей у контексті розвитку мотиваційної спрямованості до здорового способу життя; застосування форм і методів викладання, що сприяють особистісному розвитку студентів, реалізації адаптивних функцій навчання і самонавчання; використання навчальних завдань дослідницького та творчого спрямування з метою адаптивного навчання студентів професії вчителя та реалізації однієї з його професійних функцій – збереження здоров’я учнів; залучення здобувачів вищої педагогічної освіти до розроблення та реалізації просвітницьких і профілактичних програм і проєктів на тематику, пов’язану зі здоровим способом життя; організація освітнього процесу на засадах здоров’язбереження. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the study of the problem of the development of motivational direction to a healthy lifestyle of future teachers in the context of the use of adaptive learning technology. An analysis of modern pedagogical theory and practice was conducted on this issue, the results of the analysis of educational programs of pedagogical specialties in the context of a motivational focus on a healthy lifestyle were provided (on the example of educational programs of the “bachelor” degree, which are used to train pedagogical specialists at Dragomanov Ukrainian State University, of specialties 012 “Preschool Education”, 013 “Primary Education”, 014 “Secondary Education (Human Health)”, 014 “Secondary Education (Physical Culture)”. Within the framework of the analysis of the list of competencies for each of the above educational programs, the main attention is paid to the presence among them of those that are directly related to the ability of the students of education to solve tasks related to health, in particular its preservation, strengthening, formation, promotion healthy lifestyle, prevention of bad habits or professional burnout. The results of the analysis proved the objective need to introduce health-saving technologies into the educational process in order to develop motivational direction to a healthy lifestyle of future teachers as a sign of adaptability in future professional activities. For this, it is necessary to: ensure the integration of knowledge from various disciplines in the content and structure of educational programs of pedagogical specialties in the context of the development of a motivational focus on a healthy lifestyle; the use of forms and methods of teaching that contribute to the personal development of students, the implementation of adaptive functions of learning and self-learning; the use of educational tasks of a research and creative direction for the purpose of adaptive training of students in the teaching profession and the implementation of one of his professional functions – preserving the health of students; involvement of higher pedagogical education graduates in the development and implementation of educational and preventive programs and projects on topics related to a healthy lifestyle; organization of the educational process based on the principles of health care. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавництво Ліра-К uk
dc.subject здоровий спосіб життя uk
dc.subject мотивація до здорового способу життя uk
dc.subject адаптивне навчання uk
dc.subject студенти педагогічних спеціальностей uk
dc.subject майбутні вчителі uk
dc.subject healthy lifestyle uk
dc.subject motivation for a healthy lifestyle uk
dc.subject adaptive learning uk
dc.subject students of pedagogical specialties uk
dc.subject future teachers uk
dc.title Розвиток мотиваційної спрямованості до здорового способу життя як складова адаптивного навчання студентів педагогічних спеціальностей uk
dc.title.alternative Development of motivation direction to a healthy lifestyle as a component of adaptive learning оf teaching students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.03:613.95–044.332
dc.identifier.doi 10.31392/ONP.2786-6890.7(2)/2.2024.26


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics